• Närvi2Blir3

Heminsemination-Hur många försök?

Hej!
    Jag och min sambo håller på med heminsemination och har gjort 2 försök..
    Hur många försök tog den innan ni blev gravida?
    Någon som har använt Pergotime?
    Funderar på om det skulle öka chanserna?    

• Svar på tråden Heminsemination-Hur många försök?
  • emmisss

Nr 1: första försöket (sluta i missfall)
    Nr 2: 4 försöket
    Nr:3 första försöket

• Närvi2Blir3

Tack för svar! :)
    Då kanske det borde ta sig snart då 

• emmisss

Ja kanske det! Men det är la lika stor chans som normalt, snittet ligger väl på 7-9 månader att bli gravid?

Jag har vestibulit och kan därför inte ha samlag...använde inga "booster" för att öka chanserna...

Lycka till!

• Närvi2Blir3

Och ni använde bara spruta? Ingen slang?
    Har testat slang 2 gånger nu och ska strunta i den den här gången. 

• Närvi2Blir3

Man sätter på den på sprutan (kateterslang) Och för upp den så långt den kommer, jag får det inte till att funka därför tänker jag inte använda den den här gången.

• emmisss

Ok! Då måste man väl ha ganska mycket sperma? Stannar det inte kvar i slangen?

Kör med bara sputa, den går att få upp rätt långt, nästan hela vägen...

• Närvi2Blir3

Människan jag får sperma av har en enorm sats! Ursäkta för den detaljen, men jag är helt förvånad över att man kan ha så mycket haha.

Men som du säger så kommer ju sprutan långt in och jag tycker det känns mycket lättare med bara den :)

• Maldita

Vi plussade för lite mindre än en vecka sedan, första försöket!! Trodde aldrig vi skulle ha sådan tur. Nu hoppas vi innerligt att allt går bra.

• Närvi2Blir3

Stort Grattis till det :)

Vi har valt att gå vidare med Danmark nu mest pga att donatorn var lite speciell..  

• TFTC

Vi har nyss gjort 2:a försöket med vår donator. Denna gång tog vi två "doser", en igår kväll o en nyss. Hade ägglossning (glad gubbe på ÄLtest i förrgår). Hoppas det inte var för sent. När har ni andra inseminerat?

• Maldita

Tack :)

VI försökte dagen innan äl och dagen för äl. :) Tror inte att det bör vara för sent :) Äl testet visar ju glad gubbe dagen innan äl :)

• TFTC

Grattis Maldita till plusset! Nu får vi hoppas att vi är fler som följer dig :)

• Sansam

Hej!
    Maldita, skulle du kunna förklara lite mer i detalj hur ni gick tillväga med hjälp av pessaren? Jag är inne på mitt sjätte inseminationsförsök och behöver alla tips och råd jag kan få.
    Tack!

• emmisss

Det har nog varit lättare för mig då sperman har funnits tillgänglig hemma on demand så att säga...

Så fort det blivit utslag på äl testerna så har jag inseminerat varje dag i ca 5-6 dagar...

• Maldita

Hej! Vi gjorde så här: mannen gjorde sin del i avskilt rum och levererade direkt i liten burk (köpt på heminsemination.nu) med lock. Snabbt därefter så la vi i satsen i pessaret. Knep ihop pessaret upptill och förde in det så det hamnade över livmodertappen. Det fick sitta där i ca6 h. Sedan gjorde vi om samma sak en gång dagen efter. Mannen åt även zink och mixade vitaminer för manlig fertilitet sedan ngn månad tillbaka (kan inte skada). Och samma sak, fast andra vitaminer, för kvinnan... Vet så klart inte om detta gjorde till eller från men :) Innan dess har vi försökt få koll på äl. Denna gång hade vi faktiskt inte det, vi hade tur faktiskt och chansade lite. Hade vi vetat när äl skulle ge utslag hade vi nog gjort inseminationen på andra dagen som vi gjorde vår och sedan igen ytterligare en dag. Men det fungerade ju ngn dag innan :) Vi ska ha en liten flicka, så kanske ligger det ngt i det med att flickspermier är lite tåligare? :) Hursomhelst. Vid första inseminationen misslyckades vi lite med pessaret och en del rann ut... Men det gick ändå. Jag tror på tur, koll på äl, kanske öva lite med pessar innan, ch sen tur igen:) Hade räknat med många fler försök..

• mana

Vi lyckades på andra försöket med vår dotter för några år sen, donatorn använde en plastburk och sedan använde vi medicinspruta från apoteket. Vi klantade oss lite så en del rann ut, men det blev barn ändå : )
    Inseminerade dagen efter LH-stegring.
    Nu har vi å andra sidan gjort fyra syskonförsök utan resultat, men jag tror att vi helt enkelt får hålla ut och ha tålamod! (Har gjort fertilitetsundersökning, det är ju bra att kolla upp att allt är ok!)

• Sansam
    Maldita skrev 2014-02-17 11:59:55 följande:
    Hej! Vi gjorde så här: mannen gjorde sin del i avskilt rum och levererade direkt i liten burk (köpt på heminsemination.nu) med lock. Snabbt därefter så la vi i satsen i pessaret. Knep ihop pessaret upptill och förde in det så det hamnade över livmodertappen. Det fick sitta där i ca6 h. Sedan gjorde vi om samma sak en gång dagen efter. Mannen åt även zink och mixade vitaminer för manlig fertilitet sedan ngn månad tillbaka (kan inte skada). Och samma sak, fast andra vitaminer, för kvinnan... Vet så klart inte om detta gjorde till eller från men :) Innan dess har vi försökt få koll på äl. Denna gång hade vi faktiskt inte det, vi hade tur faktiskt och chansade lite. Hade vi vetat när äl skulle ge utslag hade vi nog gjort inseminationen på andra dagen som vi gjorde vår och sedan igen ytterligare en dag. Men det fungerade ju ngn dag innan :) Vi ska ha en liten flicka, så kanske ligger det ngt i det med att flickspermier är lite tåligare? :) Hursomhelst. Vid första inseminationen misslyckades vi lite med pessaret och en del rann ut... Men det gick ändå. Jag tror på tur, koll på äl, kanske öva lite med pessar innan, ch sen tur igen:) Hade räknat med många fler försök..

Hej! Ursäkta sent svar. Jag är ny här och såg inte att någon svarat. Antar att ni var två som hjälptes åt att få pessaret på plats? Jag är själv och då kanske det blir för svårt? Stort grattis till ert barn!
Svar på tråden Heminsemination-Hur många försök?