• Aniiee

De kallar mig för "mamma".

Jag vet inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att den kanske kan platsa här.

Min nästan-brors barn, särskilt den yngsta, har börjat kalla mig mamma. I början reflekterade jag inte över det, mitt riktiga namn ligger ganska nära, ljudmässigt. Det var först häromdagen jag insåg vad det var yngsta sa. När jag påpekade att jag inte var hennes mamma så sa hon att hon ville att jag skulle vara hennes mamma. Efter lite noggrannare lyssnande har jag alltså märkt att hon inte är ensam om att kalla mig för mamma, alla fyra gör det.

Nu vet jag inte riktigt vilken fot jag ska stå på. Jag har ingenting emot att de kallar mig för mamma, men det känns lite... orättvis. Jag är ju inte deras mamma, utan närmast deras faster i så fall. Visst borde jag försöka avstyra detta?

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Svar på tråden De kallar mig för "mamma".
  • Anonym (Jaaa)

Ja självklart ska du avstyra det!

• Anonym (-o-)

Hur gammalt är barnet? I perioder gör ju en del barn så. Och du ska självklart avstyra det.

• englasmamma86

Dem ser väl dig som närmaste modersfigur ,jag anser inte att det är upp till dig att avstyra utan upp till din "bror" eller barnens mor, har du sagt till dem en gång att du inte är deras mamma men dem fortsätter så lägg inte energi på det.
    sen kan man undra varför dem gör så?,har dem ingen trygghet,ingen annan mor i deras liv osv.. 

• Aniiee
    Anonym (-o-) skrev 2013-09-22 17:15:43 följande:
    Hur gammalt är barnet? I perioder gör ju en del barn så. Och du ska självklart avstyra det.
    Den yngsta flickan är nyss fyllda 5.
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 17:16:46 följande:
    Dem ser väl dig som närmaste modersfigur ,jag anser inte att det är upp till dig att avstyra utan upp till din "bror" eller barnens mor, har du sagt till dem en gång att du inte är deras mamma men dem fortsätter så lägg inte energi på det.
    sen kan man undra varför dem gör så?,har dem ingen trygghet,ingen annan mor i deras liv osv.. 
    Hm... Tänkvärt. Yngsta flickans ena mamma har inte varit gudagiven, om man säger så. Hon finns inte med i bilden längre, på polisens inrådan.

Barnen har många föräldrar, det kanske spelar in. Jag vet inte. 

Yaoi is the opiate of the fangirls
Svar på tråden De kallar mig för "mamma".