• Lansma

    På vilken dag fick ni ägglossning efter pergotime-kur?

    På vilken dag i cykeln fick ni ägglossning efter pergotime-kur? Jag väntar & väntar ....
    Hur stora var äggblåsorna? Blev du gravid? Hur var slemhinnan?

    Tusen frågor men jag får ingen riktig klarhet i detta.. Googlar ihjäl mig.
  • Svar på tråden På vilken dag fick ni ägglossning efter pergotime-kur?
  • Lilla fjunet
    Jacqueline skrev 2013-09-22 18:34:22 följande:
    Favoritar ska börja min första pergotime kur nästa cykel

    Så det blev pergotime för dig med=) Hoppas att det funkar för dig med. Jag önskar dig all lycka=)!!!
  • Jacqueline
    Lilla fjunet skrev 2013-09-22 19:46:02 följande:

    Så det blev pergotime för dig med=) Hoppas att det funkar för dig med. Jag önskar dig all lycka=)!!!
    Man tackar
  • Lansma
    Jacqueline skrev 2013-09-22 18:34:22 följande:
    Favoritar ska börja min första pergotime kur nästa cykel



    Åh vad spännande :) önskar dig all lycka till!:)
  • Jacqueline
    Lansma skrev 2013-09-22 21:52:16 följande:



    Åh vad spännande :) önskar dig all lycka till!:)
    Detsamma är så rackarns spänd hehe ,har nog aldrig längtat efter mensen så mycket som jag gör nu hahaha vill börja nu direkt :P
  • Lansma
    Jacqueline skrev 2013-09-22 22:11:28 följande:
    Detsamma är så rackarns spänd hehe ,har nog aldrig längtat efter mensen så mycket som jag gör nu hahaha vill börja nu direkt :P



    Haha det känner jag inte! Men denna eviga väntan! Haha. Först väntar man på mens , sen på äl & sen på icke mens & plus ;)
  • Lansma
    Lansma skrev 2013-09-23 07:43:31 följande:
    Haha det känner jag igen* Men denna eviga väntan! Haha. Först väntar man på mens , sen på äl & sen på icke mens & plus ;)

  • meijah
    Lansma skrev 2013-09-22 18:04:42 följande:
    På vilken dag i cykeln fick ni ägglossning efter pergotime-kur? Jag väntar & väntar ....
    Hur stora var äggblåsorna? Blev du gravid? Hur var slemhinnan?

    Tusen frågor men jag får ingen riktig klarhet i detta.. Googlar ihjäl mig.

    Min äl kom en dag senare än i vanliga fall. Detta var min första pergokur. Jag fick ett moget ägg på 18-20mm. Hade två mindre i andra äggledaren men dessa skulle inte hinna mogna i tid. Slemhinnan var 8,5 mm vid vul, vilket var bra.

    Min äl kom idag så vet inte om jag är gravid ännu. Håller tummarna :) 
  • Lansma
    meijah skrev 2013-09-24 18:42:22 följande:
    Min äl kom en dag senare än i vanliga fall. Detta var min första pergokur. Jag fick ett moget ägg på 18-20mm. Hade två mindre i andra äggledaren men dessa skulle inte hinna mogna i tid. Slemhinnan var 8,5 mm vid vul, vilket var bra.

    Min äl kom idag så vet inte om jag är gravid ännu. Håller tummarna :) 



    Åh tack för ditt svar! Och lycka till :D häng gärna kvar här å berätta hur det går :) själv har jag ingen aning om jag har eller har haft äl , "/ testade med stickor , såg en stegring & sen tog mina slut?! Så jag hann inte införskaffa nya :( men jag har haft molande värk sedan cd 9 , är på cd 20 idag:) var hos Gyn. På cd 14 och hon sade att jag skulle få äl inom 4 dagar. Dock är jag tveksam... Av vad jag läst så släpper dem vid minst 20 & mina var 11&12 stora på cd 14... Slemhinnan var bara 6 men treskiftad , rörigt värre ;))
  • meijah
    Lansma skrev 2013-09-25 15:38:45 följande: 
     Åh tack för ditt svar! Och lycka till :D häng gärna kvar här å berätta hur det går :) själv har jag ingen aning om jag har eller har haft äl , "/ testade med stickor , såg en stegring & sen tog mina slut?! Så jag hann inte införskaffa nya :( men jag har haft molande värk sedan cd 9 , är på cd 20 idag:) var hos Gyn. På cd 14 och hon sade att jag skulle få äl inom 4 dagar. Dock är jag tveksam... Av vad jag läst så släpper dem vid minst 20 & mina var 11&12 stora på cd 14... Slemhinnan var bara 6 men treskiftad , rörigt värre ;))
    Egentligen vet jag inte om jag haft äl tidigare då jag aldrig använt en endaste sticka innan, men är rätt säker på att jag haft det. Känner en tydlig molvärk runt äl-dagarna (har en mobil-app) och har fått äl-flytningar vid flera tillfällen och mensen har alltid vart regelbunden.

    Låter som du har en väldigt lång cykel? Det skiljer sig givetvis från person till person. Jag har oftast äl runt cd 15 :) 

    Tar du bara Pergo och använder äl-stickor? Jag fick även ta en ovitrellespruta när äl-stickan gav utslag för att ge ägglossningen lite extra "skjuts"! :)

           
  • Lansma
    meijah skrev 2013-09-25 20:39:47 följande:
    Egentligen vet jag inte om jag haft äl tidigare då jag aldrig använt en endaste sticka innan, men är rätt säker på att jag haft det. Känner en tydlig molvärk runt äl-dagarna (har en mobil-app) och har fått äl-flytningar vid flera tillfällen och mensen har alltid vart regelbunden.

    Låter som du har en väldigt lång cykel? Det skiljer sig givetvis från person till person. Jag har oftast äl runt cd 15 :) 

    Tar du bara Pergo och använder äl-stickor? Jag fick även ta en ovitrellespruta när äl-stickan gav utslag för att ge ägglossningen lite extra "skjuts"! :)

           
    Ja mina cykler brukar ligga mellan 28-52 dagar, så jag har en mild form av PCO sade min gyn.läkare. Ja nu är det bara pergo, men nästa gång (om denna kur inte lyckas) ska jag få dubbeldos & ev. en spruta när äggen var mogna :) Så jag har ju lite att se fram emot om det inte går vägen nu :) Hur var otrivelle då? Hur ser din situation ut nu? :)
Svar på tråden På vilken dag fick ni ägglossning efter pergotime-kur?