• Snowsee

Emmaljunga Super Nitro eller Duo Edge?

Hej!
    Jag väntar vårt andra barn i maj nästa år och har redan börjat kolla vagnar. Det är ju en djungel!! Har fastnat för Emmaljungas Super Nitro och Duo Edge. Oavsett så skulle jag välja dem med chassi som har svängbara framhjul och City Korg.

Åsikter om dem? Fördelar o nackdelar? Nitro vs Super Nitro vs Duo Edge?

Vilken är din favoritvagn?

• Svar på tråden Emmaljunga Super Nitro eller Duo Edge?
  • LivetSomSofia

Eftersom att det är samma chassi på båda vagnarna så är de bara att edge liggkorgen är större än den vanliga liggkorgen. Och att designen på suffletten är lite annorlunda.
    Jag tycker dock att den vanliga korgen är snyggare än edge korgen, men gillar inte det klumpiga chassit mycket alls. Men det många som är nöjda!

• RöttÄrSött

Edge har större liggdel men delar sufflett med sittdelen.

Jag hade tagit Super Nitro för att kunna sälja liggdelen separat samt att suffletten lätt bleks mer än liggdelen då den används mer än (det syns inte så värst på sittdelen då de bleks ihop men då man ska sätta tillbaka suffletten på liggdelen så märks det). Med supernitron kan du ha olika färg på delarna också Eller om du vill ha en lift.

• Lansma

Duo Edge hade jag valt :) jag har sett dem bredvid varandra & föll mer för den än den andra! Vet dock inte varför så kan inte argumentera om detta ;)

• Barnvagnstokig

Står själv i samma tankar som du och enda anledningen till att jag ska välja edge med duo s chassi är för att få kromat chassi och läderhandtag. Dock edge med duo s chassi är dessutom nästan 1000kr dyrare än super nitro.
    En annan sak som är värt att tänka på är att edge är 67 cm bred yttermått medans super nitro är 57cm dock sittmått invändigt är samma. Edges design gör att yttermåttet är bredare men sittmått och ligg mått är samma.

• RöttÄrSött

Fast som jag hört är duo s-chassi samma som Super Nitro. Det stämmer med måtten på hemsidan där den ihopfälld är 57 cm bred

• Barnvagnstokig

Ja själva chassit är samma RöttÄrSött det är yttermått ihop fälld som blir 67 cm på edge och 57cm på super nitro.

Står även när man gemför super nitro och edge att vagnbredd yttermått är 67cm på edge och 57cm på super nitro.

Dock vad jag har fattat det som är det helt samma chassi men att själva sitsen är 67cm på edge och 57cm på super nitro har med desigen att göra allstå själva formen på sittdelarna. Dock inre sittmått och liggmått är samma.Så säger även babyproffsen i Norrköping.
    Tittar man på bilder så syns det att sittdelen ser bredare ut samt liggdelen är ju väldigt bred och man gemför med citykorgen.

Exakta mått för edge och super nitro är : sittmått (innermått) 90*32*19   =samma för båda vagnar.

Längd sittdel är 90cm för bägge vagnar.

Vagnbredd yttermått edge 67cm och nitro 57 cm. Yttermått ihopfällda edge 96*67*52 och super nitro 93*57*56. Alla uppgifter kommer från gemförelsetabellen på emmaljungas hemsida.

• RöttÄrSött

Fast jämförelsetabellen grundar sig bara på chassit med fasta hjul då det gäller Edge, går du in och läser om duo s-chassi får du de mått som faktiskt stämmer: 93x57x56.

DUO S CHROME CHASSI
    DUO S BLACK CHASSI
    DUO S WHITE CHASSI
    DUO S CRYPTONITE CHASSI
    Vårt nya exklusiva Duo Combi chassi med svängbara hjul. Levereras med sportiga och punkteringsfria 310/230 mm lättviktshjul i alu-look. Sittdelen är vändbar och styret är ställbart i höjdled. Rymlig varukorg i textil. Väger enbart 14,1 kg med korg.

Vikt chassi: 7,3 kg
    Vikt hjul: 1,2 kg
    Vikt sittdel: 6,1 kg
    Vikt liggdel: 5,6 kg
    Yttermått ihopfälld: 93x57x56 cm
    (inkl hjul, längd x bredd x höjd)

• RöttÄrSött

Väljer du Mondial Duo Combi i jämförelsen så får du duo-s-chassits egenskaper (men då är det ju Mondials sittdelsdesign.

• Barnvagnstokig

Aha då har jag läst på fel sida trodde dom måtten gällde ovadsett chassi men tack för infon RöttÄrSött. Hittade nu sidan du har läst på den sidan hade jag inte sett innan. Men då endast desigen som skiljer samt att liggdel medföljer edge samt satt vill man ha crom chassi med läderhandtag gäller edge.
    Vet skillnad men desigen på edge och mondial duo. 

Svar på tråden Emmaljunga Super Nitro eller Duo Edge?