• Anonym (jaha)

Framfall eller??

Hejsan,

for att ga rakt pa sak symptomsmassigt sa har jag haft lite ont i mage och rygg ett par dagar, har lackt lite urin igar och under dagen som gatt och kant en tung kansla i underlivet. Sa under duschen kanner jag att nagot "hanger ned" i slidan och kollar efterat med en spegel. Det som "hanger ned" ser helt arligt ut som en minipenis...och jag tanker direkt att det maste vara framfall?? Kanske livmodertappen? Har fott tva barn tatt, minsta ar 2,5 ar och ar 32 ar gammal sjalv. Ska kontakta gynekolog imorgon och hoppas pa snabb tid! Men om nagon kanske kan ge lite input sa hade det kants valdigt skont.

Som att mina aderbrack i underlivet inte rackte liksom!!

• Svar på tråden Framfall eller??
  • Anonym (Yhgt)

Tyvärr låter det som ett klockrent fall av framfall. Men det går att fixa till, så förtrösta inte. Bra att du tar dig till gyn, ju snabbare får du hjälp.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Yhgt) skrev 2013-09-23 02:04:55 följande:
    Tyvärr låter det som ett klockrent fall av framfall. Men det går att fixa till, så förtrösta inte. Bra att du tar dig till gyn, ju snabbare får du hjälp.
    Tack for svar! Jag har fatt tid pa torsdag morgon och det lar val inte handa nagot innan dess med underlivet. 
    Hur gar det att fixa till? Jag trodde bara att det far man leva med? Bara sa sjukt trakigt liksom...

• Anonym (Yhgt)
    Anonym (jaha) skrev 2013-09-23 14:00:00 följande:
    Tack for svar! Jag har fatt tid pa torsdag morgon och det lar val inte handa nagot innan dess med underlivet.  Hur gar det att fixa till? Jag trodde bara att det far man leva med? Bara sa sjukt trakigt liksom... 

Är det så illa att det tittar ut ur slidöppningen får man opereras så det sätts på plats igen, rutinoperation. Rättfram operation. Är det mindre illa ställt får man sätta in en ring som kan hålla det på plats, men det kan upplevas som bökigt och den måste ju tas ut vid samlag, då vill man ju också känna sig sexig liksom. Så insistera på op du, det brukar bli jättebra.
Svar på tråden Framfall eller??