• amandaevelina

Andar i bakgruden av bilder.

Hej allihopa!

Till att börja med vill jag berätta att både jag och min pojkvän har hört och känt saker i det här huset..., jag har ingen aning om historian bakom det, det enda jag vet är att det är hyfsat gammalt.

Vi har bl.a hört smällar och fotsteg. Iakttagen känner man sig ofta, och hunden i familjen har vid vissa tillfällen skällt och tittat mot ett hörn etc.

Igår kväll skickade min pojkvän en bild till mig via telefonen (snapchat) på sig själv, vi båda två upptäckte något konstigt med den och zoomade in i det vänstra hörnet. Ser vi i syne? Vi ljusade upp bilden och voila, ett ansikte trädde fram... Visar sig andar i bakgrunden av bilder? 

Nej, detta är ingen fotomanipulation, det är äkta vara och vi båda blev lika chockade vid upptäckten...  

Originalbilden, ej uppljusad...

Uppljusat... så, vad tror ni?

• Svar på tråden Andar i bakgruden av bilder.
  • Klotjohan

Nu tror ju inte jag att andar existerar alls men den vanligaste orsaken till konstiga saker på bild, är att man antingen har pixelfel eller optiska fel på kameran eller att linsen är skitig. Eftersom det inte ens syns att det är ett ansikte och ni måste manipulera ljuset för att det ska framträda så är det ju något ni skapar själva när ni förändrar bilden.  

• amandaevelina
    Klotjohan; att inte tro att andar existerar är såklart tillåtet. Men jag och många andra är levande bevis på att dem faktiskt gör det, i form av energier iallafall...

Du kan alltså säga att du inte ser någonting alls på den första bilden? Manipulera fram vill jag väl inte påstå, att ljusa upp området är endast att förtydliga.
  • TeriChan

Damm som reflekteras av blixt eller ljus! prova skaka en filt i ett rum och ta en bild så ser du! :) jag tror på spöken, men oftast, 99% så är det bara damm! tyvärr...

• Frau Farbissina

Jag tycker det ser ut som någon som håller upp en mobil.

Really?
  • Coccolina
    amandaevelina skrev 2013-09-23 00:01:26 följande:
    Klotjohan; att inte tro att andar existerar är såklart tillåtet. Men jag och många andra är levande bevis på att dem faktiskt gör det, i form av energier iallafall...

Du kan alltså säga att du inte ser någonting alls på den första bilden? Manipulera fram vill jag väl inte påstå, att ljusa upp området är endast att förtydliga.
    Ok sorry måste bara få märka ord... Hur kan du vara ett LEVANDE bevis för att andar existerar?? Andar är väl döda?? Och såvida du inte är en ande eller bevisat existerar genom existensen av andar så är du inte ett bevis för det... Du kan möjligen vittna för att du tror... Men du är aldrig ett bevis för andars existens.....

Sagt detta så ja ser misstänkt ut en person med röd tröja i bakgrunden... Men då jag inte var där när kortet togs kan jag inte avgöra om det fanns en person där eller inte  
    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • amblad
    CoccolinaLEVANDE bevis var kanske fel ordval. Huhu, nej jag är ingen ande - ÄNNU!

Jag har upplevt saker fysiskt - känt av att det finns något där som inte kan ses eller röras vid. Att man hör fotsteg, ser dörrar glida upp, blir väckt mitt i natten av att någon petar på en, plötslig kyla etc. är för mig ett tillräckligt bevis att andar existerar. Jag är i princip 100 på det, och min avsikt med den här tråden var inte att få bekräftat om andar finns eller ej, utan om de möjligtvis fastnar på bild och vad ni tror om den här bilden som vi har tagit.
Svar på tråden Andar i bakgruden av bilder.