• utmattadochslut

Levaxin - hur har det påverkat din vikt?

Hej! Har precis fått reda på att jag har Hypotyreos, och ska börja äta Levaxin 25, sen provtagning om 6 veckor osv.
    Jag har dock inte haft problem med den "klassiska" viktuppgången.
    Snarare har det vart tvärtom för mig, antagligen inte pga hypon, utan för att jag har problem med mage/tarm. Hypotyreosen upptäcktes nu när jag är under utredningen för mina problem, då dem tar prover på i princip allt.
    Jag är 167 cm och väger 69 kg, normalviktig skulle jag tro? Har på en månad gått ner 4 kg.
    När jag nu börjar med levaxin kommer jag gå ner ännu mer i vikt eftersom jag redan tappar i vikt?
    Det skadar mig inte att tappa lite till, men ex kollegor börjar påpeka att jag är smal och vill inte folk ska tycka jag är För smal.
    Hur har du haft det? Gått ner i vikt eller bara stannat av?

• Svar på tråden Levaxin - hur har det påverkat din vikt?
  • utmattadochslut
    Lisastina skrev 2013-09-23 20:03:38 följande:
    Inte märkt någon skillnad alls, faktiskt!

Ok, viktmässigt då alltså? Hoppas du mår bättre i övrigt. :)

Längtar till å bli av med denna tröttheten och att känna sig sjuk...
  • 123

Hade gått upp utav bara helvete under några år innan diagnosen ställdes och trodde att jag (sakta) skulle bli normalviktig igen när jag började med Levaxin, men icke!
    Det tog mer än ett år innan jag äntligen började bli piggare. Fettet försvann dock inte, tvärtom ökade jag ytterligare i vikt då jag fick tillbaka aptiten 
    Det positiva var att när jag väl blev piggare fick ork att börja motionera igen och ta tag i vikten. 

• utmattadochslut

Det är väl kanske mest så att ämnesomsättningen återgår till att bli "normal" igen, så att man i alla fall slutar att gå upp i vikt?

Så förhoppningsvis märker jag inte av levaxinet på det viset att min vikt påverkas!

• Mamma till 2 troll

Min vikt har så rakt inte blivit bättre !

Har bara halva sköldkörteln kvar & klarade mig 8 år utan Levaxin, men sen jag började äta är det svårare än någonsin att gå ner i vikt

• utmattadochslut
    Mamma till 2 troll skrev 2013-09-28 20:15:44 följande:
    Min vikt har så rakt inte blivit bättre !

Har bara halva sköldkörteln kvar & klarade mig 8 år utan Levaxin, men sen jag började äta är det svårare än någonsin att gå ner i vikt

Gud vad jobbigt det måste vara! :(

Jag har ju bara ätit Levaxin i drygt en vecka och på väldigt låg dos så lär väl knappast ha någon större effekt ännu.

Dock fortsätter jag att gå ner i vikt, misstänker dock att det har med magen i övrigt atr göra. Väntar på ul buk och kontaktat vc igen.
  • Mamma till 2 troll
    utmattadochslut skrev 2013-10-01 12:45:41 följande:

Gud vad jobbigt det måste vara! :(

Jag har ju bara ätit Levaxin i drygt en vecka och på väldigt låg dos så lär väl knappast ha någon större effekt ännu.

Dock fortsätter jag att gå ner i vikt, misstänker dock att det har med magen i övrigt atr göra. Väntar på ul buk och kontaktat vc igen.
    Ja den som ändå gick mer utan att behöva jobba skiten ur sig för det !!
  • YummyMami

Blivit av med hela sköldkörteln och bara vikthelvete och varje gång jag tar upp problemet med läkare så heter det "inte ska det påverka heller, försök MERA" jag får numer ett litet akut behov att skjuta skallen av dem!

Mitt liv Just nu.. dyslexiamaniac.blogspot.se ******************** År 46 fyrasex.blogspot.se
  • utmattadochslut
    YummyMami skrev 2013-10-05 11:29:08 följande:
    Blivit av med hela sköldkörteln och bara vikthelvete och varje gång jag tar upp problemet med läkare så heter det "inte ska det påverka heller, försök MERA" jag får numer ett litet akut behov att skjuta skallen av dem!

Haha hur ofta känner man inte så? I alla fall när man känner att man inte blir hörd eller lyssnad på.
  • utmattadochslut

Undrar faktiskt hur långt det får gå innan man blir tagen på allvar.

Går ifrån ämnet lite nu, men jag börjat tröttna. I två månader har jag haft sjuka problem med magen, dem sebaste veckorna konstant smärta, illamående, kräkningar och förhöjd temp. Ikväll känner jag mig som att jag är på bristningsgränsen, skakig, huvudvärk, ont och allt.

Inget syns på röntgen å dem blodprover som tagits så jag måste ju vara frisk? Förutom hypon då vilk säga.

Ska jobba inatt, hoppas jag klarar det. Helt ärligt känns de som att jag skulle kunna ramla ihop vilken sekund som helst.

Mår man dåligt fysiskt så är man knappast på topp psykiskt heller, så självklart spelar de in mycket.

Håller tummarna att detta vänder snart, sjukan gör inget å vc inget heller. :(

• Mamma till 2 troll
    utmattadochslut skrev 2013-10-09 20:01:35 följande:
    Undrar faktiskt hur långt det får gå innan man blir tagen på allvar.
    Går ifrån ämnet lite nu, men jag börjat tröttna. I två månader har jag haft sjuka problem med magen, dem sebaste veckorna konstant smärta, illamående, kräkningar och förhöjd temp. Ikväll känner jag mig som att jag är på bristningsgränsen, skakig, huvudvärk, ont och allt.
    Inget syns på röntgen å dem blodprover som tagits så jag måste ju vara frisk? Förutom hypon då vilk säga.
    Ska jobba inatt, hoppas jag klarar det. Helt ärligt känns de som att jag skulle kunna ramla ihop vilken sekund som helst.
    Mår man dåligt fysiskt så är man knappast på topp psykiskt heller, så självklart spelar de in mycket.
    Håller tummarna att detta vänder snart, sjukan gör inget å vc inget heller. :(
    Du har inte ätit Levaxin så länge va ? Det tar ju ett tag för kroppen att ställa in sig med Levaxinet & dom problem du beskriver är väldigt vanliga i början eller om Levaxinet inte är ok inställt. men det är jobbigt !!

Jag blev så förbannad i veckan att jag skrev till endokrin att jag vill ha en tid där istället för att bli bollad runt på VC bland läkare som inte har nån koll alls på TSH, T4, så nu skall jag få en tid hos dom istället & hoppas verkligen jag får rätt dos för framtiden !
    Livets vägar äro outgrundliga
Svar på tråden Levaxin - hur har det påverkat din vikt?