Flytta med äldre barn?
Min man och jag funderar på att flytta till hans hemort. Vi har tre gemensamma barn som är 4,8,12 i år. Han har sedan tidigare en flicka som är 16 och som bor där med sin mamma. Orten ligger 14 mil från nuvarande hemort där jag är uppvuxen och har min släkt. Dock umgås vi inte mer än vid kalas och liknande. Har en pappa som hjälper till att skjutsa barnen till skolan vid dåligt väder osv men annars har vi det sista året börjat lämna de två yngsta till farmor och faster ( som bor 5 km därifrpn)då de mer än gärna är barnvakter medan det hos mina föräldrar är lite mer trögt tyvärr. Vi har även våra närmsta vänner på hans hemort och har även denna sommaren börjat umgås mer med deras vänner som oxå önskar att vi flyttar ner så vi kan umgås mer. Mina tveksamheter beror på att man sliter upp barnen från sina kompisar och aktiviteter. Framför allt mellersta barnet som har mkt aktiviteter och många kompisar. Dock är hon helt med på att flytta. Den store pojken umgås inte så mkt m kompisar alls utan hänger mkt vid datorn och snackar där över. Den minste är fortfarande så pass liten att jag inte bekymrar mig så mkt. Hur tänkte ni som flyttade iväg med lite äldre barn? Skolbyte, nya kompisar och aktiviteter? Vågar man chansa? Stort projekt att sälja/köa hus, byta skola, jobb osv. Min man har åter börjat jobba där nere och pendlar i nuläget. Känner mig helt förvirrad...