Plockade bort en fästing igår, kan jag fått Borrelia redan? BILD
Ser ni också en svag ring runt bettet eller inbillar jag mig?
Kan det verkligen synas så snabbt? Har fått ont i skallen ikväll. Ska man vänta eller söka läkare direkt?
Den lilla röda pricken är inget att oroa sig för. Det är klart det blir ett litet märke efter. Men om det är en stor röd blaffa om typ 3 dagar borde du va orolig
När jag fick borrelia så sa läkaren att är rodnaden RÖD och lika stor som en 5 krona är de borrelia. Jag ser inget sånt hos dig så du kan nog va lugn. Men sök läkare om du är orolig.
Ja det tror jag, det är ju en ganska tydlig ring runt. Se till att få antibiotika i morgon!
Jag har tyvärr ingen aning om det kan vara borrelia utan tänkte bara råda dig att ringa 1177. Varmt lycka till!
Du kommer nog inte få antibiotika för detta. Tror du måste avvakta några dagar. Sånt som syns genast efter brukar de räkna som irritation p.g.a själva bettet. En röd ring kommer senare.
Är det bara jag som ser en ring? Gå till doktorn ts - får du antibiotika direkt slipper du massor av obehagliga symptom. Min man hade en liten svag ring runt sin fästing (som var pytteliten och satt kvar) och det var ingen tvekan om att det var borelia. Man ska absolut inte vänta!
Tänkte om du ville höra av dig och säga hur det gått. Fick du antibiotika, var det ingenting att bry sig om...eller?? Det är intressant att veta för oss som sett din tråd. Vi kan lära något av det besked du fick.