• Anonym (Blabla)

Vad är felet på män egentligen???

Hej Är ny på forumet och kommer antagligen få rätt mycket skit för denna text. Men ibland undrar jag vad det egentligen är för fel på män. Nu låter det som att jag drar alla män över en kant men självklart finns det ju bra killar med. Man läser dag efter dag i detta forum och även andra om män som inte tar något som helst ansvar. Blir så irriterad på egoistiska killar som lämnar sina tjejer under graviditeten (när man är som mest känslig), blir irriterad att dom inte tar mer ansvar för sina barn. Tycker att det är jätte bra med pappor som vill ta ansvar. Killar är ju i statistiken dom som begår mest brott, otrohet ligger det rätt lika på men killarna dominerar fortfarande. Blir irriterad på killar som jämt tror att gräset är grönare på andra sidan. Har så många ex där en man och kvinna skiljer sig och mannen först har barnen vv men så fort han träffar någon ny så ändrar han till vh. Precis som han väljer kärleken över sina barn (äckligt beteende enligt mig). Är det så att män har lättare att överge sina barn? Man börjar ju undra. Känns som de flesta jag känner har haft pappor som mer eller mindre övergivit dom (inkluderat mig). Visst att många kvinnor kan vara väldigt dominerande i hemmet men vissa män verkar ju vara jävla mesar. Är huvudtaget så irriterad att fast vi lever i ett "rättvist" samhälle så är allt ändå så orättvist. Speciellt för oss kvinnor. Känns som att många kvinnor är så godtrogna att vi står ut med grisarnas (aka män) beteende. Visst jag är bara 22 år och har ännu inte skaffat familj. Men alla jag har dejtat/varit ihop med har varit egoistiska svin. Man börjar ju redan bli mörkrädd. Hur fan ska jag våga skaffa barn med en man. Tänk om han överger mina barn som min pappa gjorde mot mig. Vart finns egentligen alla fina killar? Sorry om jag drar alla över en kant men är så irriterad så var tvungen att skriva av mig. Har egentligen så mycket mer jag vill skriva men orkar inte. Haha blir för mycket text. Sen vill jag också skriva att jag menar verkligen inte heller att alla kvinnor är bra. Finns ju pantskallar bland oss med.

• Svar på tråden Vad är felet på män egentligen???
  • Anonym (Blabla)

Sorry om det är fel forum. Visste inte riktigt vart jag skulle posta.

• Anonym (Håller med)

Har samma erfarenhet som du verkar ha haft, en pappa som övergav oss och diverse styvpappor som inte brytt sig och sedan flera pojkvänner som varit väldigt svinga mot mig. Jag tänkte dock att det fanns ett mönster i mig som gjorde att jag kanske drog till mig dessa killar, så jag var ensam i några år och gick i terapi, sen för ett år sen, hittade jag min nuvarande sambo och han är helt underbar! Vi väntar barn nu och jag litar på honom till 110% att han kommer finnas här för mig och barnet alltid. Jag har aldrig kunnat tro det med nått av mina ex.

Så, majoriteten av män är svin, men det finns underbara män också. Och kanske har även du något i ditt beteende som gör att de mer svinaktiga kommer till dig? Hoppas du hittar någon bra och får upp ditt hopp igen!

• xSpinell

Män har väll egentligen bara två fel (allt vi säger och allt vi gör)
    Det kan ni väll inte påstå att det är så mycket , tjejer   Oskyldig

• kk kk

mmm, fast det är kvinnorna som till över 80% initierar de där skilsmässorna, så att män drar är du felunderättad om.

• BymBym

It takes two to tango.... exempel...man och kvinna får barn. Kvinnan vill vara hemma, låter inte mannen vara det och hamnar i fällan att fixa hemma. Mannen försöker men det blir fel enligt kvinnan och mannen ger upp, hamnar i bekvämlighetsfällan. Grälen blir fler och fler. De skiljer sig. Att det dessutom visat sig att män som inte varit föräldralediga har lättare att sticka från barnen gör ju inte saken bättre. Så kvinnan måste lära sig att LÅTA mannen ta ansvar och mannen måste lära sig att TA sitt ansvar.

väldigt generaliserat. Jag vet

• Anonym (min)
    xSpinell skrev 2013-09-24 05:51:01 följande:
    Män har väll egentligen bara två fel (allt vi säger och allt vi gör)
    Det kan ni väll inte påstå att det är så mycket , tjejer   Oskyldig

TS, jag kan inte annat än hålla med.

MEN, man måste också komma ihåg att det sällan är någon som skriver trådar på FL om det som är bra, det behöver man ju ingen hjälp med liksom.

Men ja, jag upplever att pappor mycket lättare kan strunta i sina barn och på samma vis lättare kan ta till sig bonusbarn.      
    Jag uppelver också att män i större utsräckning vil ha en hemmafru än en kvinna vill ha en hemmaman. Min egen man skulle gärna se att jag vore hemmafru, och jag har eg inget emot det, iaf på halvtid MEN jag är inte beredd att minska våra gemensamma inkomster så vill han ha mig som hemmafru får han hitta ett bättre betalt jobb helt enkelt.

Män verkar också ha lättare att kunna smita undan, oftast finns en kvinna som ledsnar och städar upp efter karln, eller så gnäller hon så pass att han lämnar henne och hittar en ny som håller käften i ett par år för hon äääääälskar ju honom och vill inte stöta sig/riskera att bli lämnad och blåögt hoppas och tror hon att han kommer att ändra sig för just henne.    

Vad kan man göra åt det? Tja eg krävs en samlad insats från alla kvinnor. Att de genast och på en gång markerar att det inte är ok att lämpa över allt hemarbete på dem utan då får de bo själva. Det lär inte hända. Dessutom krävs det ett enormt engagemang hos pojkmammor, att de medvetet uppfostrar sina barn så lika det går (inget barn är det andra likt, inte ens av samma kön) så att pojkarna får lära sig sköta ett hushåll likväl som tjejerna får det. Samma sak med flickor, att de får lära sig byta packning i kranen, byta däck osv.

Vad man kan göra för sig själv är att inte gå med på att ta det stora lasset. Tala om från början att antingen delar vi lika eller så bor vi inte ihop. Sen måste man ju inte göra samma saker, om en lagar mat kan den andra diska. huvudsaken är att båda får ungefär lika mycket fritid.     

konstiogt nog brukar män klaga på att deras kvinnor vill 'låsa' dem, att skaffa familj inneär att bli fast, låst och inte kunna göra som man vill längre, medan kvinnor mer naturligt anpassar sig till ett annat liv med barn.

Det många män inte förstår är att det GÅR att göra i stort sett allt när man har barn, men det krävs lite mer planering. Kanske är de inte villiga att göra den föränringen och det leder till en fråga: Är män mer egoistiska än kvinnor generellt sett? Jag tror att de är det.
    Eller så är de mer medvetna om sitt värde och vägrar ta att en kvinna dikterar alla villkor, kanske är det dags att kvinnor tar till sig det och börjar kräva jämställdhet och inte vara så rädda för att bli lämnade. 

• SupersurasunkSara
    BymBym skrev 2013-09-24 09:26:02 följande:
    It takes two to tango.... exempel...man och kvinna får barn. Kvinnan vill vara hemma, låter inte mannen vara det och hamnar i fällan att fixa hemma. Mannen försöker men det blir fel enligt kvinnan och mannen ger upp, hamnar i bekvämlighetsfällan. Grälen blir fler och fler. De skiljer sig. Att det dessutom visat sig att män som inte varit föräldralediga har lättare att sticka från barnen gör ju inte saken bättre. Så kvinnan måste lära sig att LÅTA mannen ta ansvar och mannen måste lära sig att TA sitt ansvar.

väldigt generaliserat. Jag vet
  • skogsvitter

Jag vill bara poängtera att jag ser exakt samma mönster även hos kvinnor, och vissa män dras onekligen till den typen av egoistiska svin bland kvinnor också. Utan att reflektera över varför de gång på gång råkar ut för dessa hemska kvinnor.

Dessutom är det ju så att även kvinnor har väl ett visst ansvar över vilka män de träffar och faktiskt väljer att skaffa barn med? Vart tog det ansvaret vägen?

Om du bara träffar egoistiska svin så måste du se över varför du gör det. Se över dina egna mönster, och bryt dem! Det är ju endast där du kan hitta lösningen och svaret på din fråga. Du väljer själv vilka män du träffar. Själv har jag till nära 100% hittat godhjärtade, ödmjuka och fina män i mitt liv. Tror du det är en slump TS?

Min syster däremot har inte hittat en enda vettig man under sina 28 år, hon har blivit misshandlad psykiskt och/eller fysiskt av alla killar hon har träffat och en hel massa annat också, själv ser jag sambandet med hennes mönster angående val av killar liksom hennes beteende gentemot dem lika klart som solen på en blå himmel. Men hon vill inte förstå, hon vill inte se. Varför tror du att du, liksom hon, bara hittar svinen? Fundera över ditt eget beteende och dina egna föreställningar om hur män är och vilka män du dras till, hur du beter dig tilsammans med dem och vad du kan förändra hos dig själv för att bryta mönstret.

• Feryusu

En del människor är inte bra, det gäller både män och kvinnor.

Svar på tråden Vad är felet på män egentligen???