• Anonym (Undrande)

Någon som fått missfall efter 2 ok vul?

Är det någon som gjort 2 tidiga vul ex i v 6 + 10 där allt varit helt okey med ett tickande hjärta , som sedan har fått missfall innan v 12-14? Eller minskar risken för missfall om man sett att allt är okey under dessa veckor?

• Svar på tråden Någon som fått missfall efter 2 ok vul?
  • Anonym (Ett)

Har gjort ett UL i vecka 8+ där allt var bra men i V 12 hade hjärtat slutat slå.

• Anonym (lsdkf)

Gjorde vul. i v. 6 (såg redan då ett hjärta slå, vilket tydligen var ovanligt tidigt), vul. i v. 8 (på grund av blödningar och magsmärtor) allt såg bra ut och hjärtat tickade på.
    Fick en blödning och magsmärtor igen i v. 9+5 och gjorde ett sista vul då som visade att hjärtat hade slutat slå.

• aj 378

Oj allt kom inte med. Gjorde vul i v 7 och v 9 och såg hjärtat slå. 1 v senare hade det slutat slå konstaterades det på ett vul i v 11.

• Anonym (nyss mf)

Jag gjorde vul i 7+4 och allt var bra. I 9+5 hade fostret dött och förmodligen någon vecka innan dess.

• Anonym (A)

Jag gjorde VUL i v 6+0 pga blödningar, hjärtat slog men kunde se en blödning i livmodern. UL i v7+5 pga tilltagande blödningar, allt såg bra ut. Missfallet började samma kväll, allt var borta dagen efter. 

Denna graviditet gjorde jag VUL i ungefär samma veckor, också pga blödningar i början. Allt har gått bra hittills, är i v 31 nu :) 

Svar på tråden Någon som fått missfall efter 2 ok vul?