• Sinova

"Annat fraktsätt på tradera", vad gäller

Hej! Jag har en auktion på tradera just nu och jag har valt att bjuda på frakten. Detta bland annat för att jag inte orkade undersöka fraktalternativ i förväg då jag inte vet om varan ens blir såld. Så jag angav frakt 0 kr, och "annat fraktsätt" för att jag tänker att om den blir såld kollar jag upp billigaste alternativ. Nu har jag börjat fundera på vad som händer om en köpare av någon anledning inte vill att jag använder ett visst fraktsätt. De kanske inte har utlämningsställe för DHL/Schenker t ex, eller har långt dit. Om jag angett "annat fraktsätt", vad gäller då, får jag välja fritt hur jag vill frakta varan då? Eller kan en köpare hävda att eftersom jag inte angett t ex DHL som fraktsätt så kan jag inte använda det...? Undrar också en annan sak, har angett som betalning överföring till mitt bankkonto, både i annons och vinnarmail. Om en köpare vill betala på annat sätt, t ex payal, måste jag gå med på det? Orkar helst inte sätta mig in i hur det funkar...

• Svar på tråden "Annat fraktsätt på tradera", vad gäller
  • Petrol

Skriver du bet till bank-konto gäller bet till bank-konto, och annat fraktsätt ser jag lite som frakt efter överenskommelse vilket förvisso kan bli problematiskt om någon vill sätta sig på tvären, men generellt brukar det inte vara någon  fara.

• sommar2001

Håller med Petrol, sent det upp till den som budar att kontakta dig innan bud om det finns förhinder ex inget DHL utlämningsställe.

Svar på tråden "Annat fraktsätt på tradera", vad gäller