• TeriChan

    Mitt barn säger så roliga saker!!

    Jag har en väldigt lillgammal snart 6-åring som säger och gör det mest roliga saker!

    T.ex:
    Jag och min kille satt och kollade på fotboll. AIK - något annat lag som jag inte minns nu. Jag bad min dotter att gå fram och höja på tv'n eftersom vi inte har någon fjärrkontroll. Hon går fram till tv'n, kupar händerna framför munnen, böjer sig fram mot högtalaren på tv'n och skriker: HEJA AIK! HEJA AIK!
    Vi börjar gapskratta och jag säger: men stumpan..  Jag sa HÖJA , inte HEJA!! haha!

    Och för någon vecka sedan var vi och hälsade på min lillebror som är glasmästare. Han höll på att kitta en  fönsterruta och dottern vart såklart imponerad av "leran"... Hon fick en liten klump att leka med (Enbart för att hon var klädd i regnkläder som inte kunde bli förstörda!) och jag sa att "nu kan du säga på skolan att du har lekt med kitt (Shit)! Eller nej förresten gör inte det!" varpå hon såklart frågade varför inte? "Jo men kitt uttalas nästan på samma sätt som shit och det betyder skit på engelska"

    Senare så gick vi till ICA och hon stod där och lekte med sin kitt-klump när en pojke kom fram och frågade "har du lera?"
    och hon säger: "Nä det är inte lera.. Det är något annat, men det är ett fult ord så jag kan inte säga det! och förresten så orkar jag inte förklara..." ;)

    Vad har era barn sagt och/eller gjort för roligt? 

  • Svar på tråden Mitt barn säger så roliga saker!!
  • Smulan 89

    Vi var på Liseberg i söndags och åkte "Sagoslottet". Åkte förbi "Kejsarens nys kläder" och min son som är snart 3 säger "Titta mamma, en nakenfis"
    Haha =) 

  • TeriChan
    Smulan 89 skrev 2013-09-24 09:30:05 följande:
    Vi var på Liseberg i söndags och åkte "Sagoslottet". Åkte förbi "Kejsarens nys kläder" och min son som är snart 3 säger "Titta mamma, en nakenfis"
    Haha =) 
    Hahaha! :D
  • TeriChan
    Jag: Tindra, vet du vad man gör om man går vilse i skogen?
    Tindra: Ja man letar upp vägen hem!
    Jag: Ja men om man hittar hem är man ju inte vilse! Om man inte hittar hem då?
    Tindra: Hmm.... Då går man till affären och köper en spårhund!
Svar på tråden Mitt barn säger så roliga saker!!