• Anonym (Längtan)

Hur kändes det i magen för er första veckorna? Kan jag vara gravid?

Hej! 

Jag och min sambo försöker bli gravida och jag undrar hur det kändes för er i magen första veckorna?
    När jag googlar verkar det som att de flesta kände precis som mensvärk, men det är verkligen inte så jag känner, är jag inte gravid då?

Jag känner som en spännande känsla över hela magen, under naveln. Men mest i vänster sida mellan byxkanten och naveln. Känns mer när jag andas och känns som det spänner. Som att magen ska spricka typ. Inte alls som mensvärk utan mer konstant värk. Värken är som värst där jag beskrivit men känns även litegrann ner mot vänster ljumske. 

Vad tror ni?  

• Svar på tråden Hur kändes det i magen för er första veckorna? Kan jag vara gravid?
  • JMariaK

Hej, jag är gravid i vecka 12 nu så äe i början och har det färskt. För mig var det först lite mens verk. Lite hugg och stickande känsel i lill magen. Detta var i vecka 5-7. Sen började brösten ömma och bröstvårtorna bli sten hårda och inte som vanligt utan Hårda. Nu i vecka 12 sticker det lite på kvällarna och man känner att något är där och man känner att det inte är tarmen utan ngt annat... Gl!

• Kima89

Denna gången kände jag ingenting förrän v9-10 då kändes de som ja va uppblåst å sen v12 kon extrem mensvärk. Hade oregelbunden mens sen ja slutade med mini-pillerna och testade bara för skoj skull och då va ja i V.7-8 :)
    De ända symptom ja hade innan ja testa mig va extremt ömma bröst men de har ja innan mens med så tänkte inte så mkt på de :)

• Feryusu

Men ta ett graviditetstest för bövelen.

• Anonym (Längtan)

Jag tog ett test igårmorse. Visade negativt. Men jag tänkte att det kanskek an vara så tidigt att det inte ger utslag. Har noll koll på ÄL och sånt för jag slutade med p-piller efter min sista p-piller mens för 6,5 vecka sen och sen dess har jag bara haft en liiiten "mens" på typ 3 dagar för 2,5 vecka sen. Har aldrig haft regelbunden mens när jag inte ätit p-piller. Hmmm...

Har så förbaskat ont i magen (inte mens magen) men det kanske bara är nå annat då...

• Anonym (Längtan)

Ingen som kännt likadant och testat negativt och sen positivt? 

• ShinMama

Är i vecka 8:a och det känns aldrig som mensvärk men liknande. Det känns som något jag aldrig känt innan (jag har ett barn sen innan så det är min andra graviditet). Ibland känns det som jag har ett tungt klot i livmodern, ibland som konstiga mens liknande krämpor, ibland ilar det något fruktansvärt och ibland absolut ingenting.

Köp ordentliga känsliga test och testa :) för mig har jag båda gångerna känt i kroppen att nu är det något som är annorlunda. Testat tidigt, vecka 4-5 med båda barnen.

• Anonym (Längtan)
    ShinMama skrev 2013-09-24 18:03:11 följande:
    Är i vecka 8:a och det känns aldrig som mensvärk men liknande. Det känns som något jag aldrig känt innan (jag har ett barn sen innan så det är min andra graviditet). Ibland känns det som jag har ett tungt klot i livmodern, ibland som konstiga mens liknande krämpor, ibland ilar det något fruktansvärt och ibland absolut ingenting.

Köp ordentliga känsliga test och testa :) för mig har jag båda gångerna känt i kroppen att nu är det något som är annorlunda. Testat tidigt, vecka 4-5 med båda barnen.
    Åh lyx dig som är gravid! Glad Hur länge försökte ni denna gång? Jag har ju bara varit utan p-piller 6,5 vecka men känns som en evighet! Skäms Jag känner precis som du beskriver, det liksom ilar och krampar, sen har jag frukansvärt ont i ryggen också.. Blir värre när jag suttit och reser på mig. Ingen aning om det kan vara en liten bebis i magen. Önskar önskar önskar... 

Men jag tog som sagt test igårmorse och det var väldigt negativt. Ett clearblue-test. Det känns som att jag borde få sånna här symptom  långt efter jag fått plus på stickan. Men vad vet jag..  
  • ShinMama

Alla är så olika! Jag får dessa symtom först, det var det som gjorde att jag testade. Sen kom illamående och trötthet på posten vecka 6-7 och nu går jag mest runt som en Zombie i väntan på andra trimestern, haha!
    Ont i ryggen låter konstigt, det kan ju vara något helt annat, som en överansträngning. Vet du hur många dagar efter ÄL du är? Clear blue vanliga brukar kräva en hcg nivå på 25-50 och det är helt värdelöst, då måste man ha missat mensen, jag gillar stick tester som t ex billiga tester.se eller testlagret säljer, dom brukar ligga mellan 10-25!

Vi försökte inte speciellt länge, fick min första mens sen sonen föddes i juli och plussade i augusti så vi hade tur! Men jag har tagit bidrottningngele innan båda mina graviditeter och alltid blivit med barn första månaden med dom :)

Önskar dig lycka till! Kroppen kan vara lite ur balans efter P-piller så man ska absolut inte ge upp!

Svar på tråden Hur kändes det i magen för er första veckorna? Kan jag vara gravid?