• Anonym (Uttråkad)

Ensam hemma hos någon annan... vad göra?

Jag behöver tips.. Jag är ensam hemma hos mina föräldrar. De är bortresta och jag passar deras hus samt vovve.

Men vad fasiken hittar man på? Det är långt från där jag bor så ingen kan komma och hälsa på.
    Hemma hos sig själv finns det ju 1000 måsten som man kan ta tag i om man får tråkigt. Men hemma hos någon annan blir det ju lite värre. Känns lite onödigt att börja tvätta och stryka någon annans tvätt så att säga..
    Hade hoppats på att mannen skulle komma och umgås men han hade inte tid...

Så shoot... Ge mig tips på saker som är bra att göra när man är ensam....

• Svar på tråden Ensam hemma hos någon annan... vad göra?
  • Anonym (xxx)

Passa på och träna, läsa, promenera, shoppa. Titta på TV, gör korsord och sudokus. Baka.

• Erfdgt

Umgås med hunden? Ta långa promenader, träna och hitta på sådana saker.

Kika i gamla fotoalbum?

Se på tv och film?

Skäm bort dig själv med någon riktigt god middag som tar en stund att tillaga och förbereda.

Städa lite? Du lär ju ända dra fram lite efter dig. Dra någon dammsugare, kanske fönstren skulle behöva torkas?

Du kanske har tvätt med dig? Alltså, du har med dig kläder som kanske behöver tvättas? Jag vet inte hur länge du varit där eller kommer vara där.

• Anonym (Trevlig Granne)

Om de har tv och dator har du ju full sysselsättning!
    Om de bor i hus kan du rensa rabatter etc. 
    Läs en bok. 

• Gryntroll

Passa på att ta det lugnt.
    Läs en bok och sträckläs
    Ta ett långt bad
    Kolla på filmen du inte får se för mannen
    Gå en runda i skogen och kolla efter svamp

Måste bara tillägga att jag är grymt avis på ditt "lyxproblem", hade gärna bytt och fått lite lugn och ro. Har blivit en hemsk version av häxansurtant hemma pga för lite tid för mig själv :-/

• Anonym (Uttråkad)
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 15:44:36 följande:
    Passa på och träna, läsa, promenera, shoppa. Titta på TV, gör korsord och sudokus. Baka.
    Träna gjorde jag i morse.. Baka gör jag ofta och det skulle jag gärna göra, men kommer bara på bröd vilket jag inte är sugen på eller sötsaker som jag försöker hålla mig undan.. Tips på något gott och nyttigt som jag kan baka?

Promenera gör jag mest hela dagarna med jycken... Shoppa blir svårt då det är typ världens minsta stad. Korsord var en bra idé. Kan gå och köpa en korsordsbok och tända en brasa :) Kanske baka något nyttigt först..
  • Anonym (Uttråkad)
    Erfdgt skrev 2013-09-24 15:45:08 följande:
    Umgås med hunden? Ta långa promenader, träna och hitta på sådana saker.

Kika i gamla fotoalbum?

Se på tv och film?

Skäm bort dig själv med någon riktigt god middag som tar en stund att tillaga och förbereda.

Städa lite? Du lär ju ända dra fram lite efter dig. Dra någon dammsugare, kanske fönstren skulle behöva torkas?

Du kanske har tvätt med dig? Alltså, du har med dig kläder som kanske behöver tvättas? Jag vet inte hur länge du varit där eller kommer vara där.
    Städerskan kommer imorgon så städa känns inte så relevant.
    Film kanske, men tv tycker jag oftast är väldigt mycket skit på... Tips på bra "ny" film?

Ja hunden får sig en hel del lek och promenader. Men man tröttnar på det med efter ett tag. Både jag och hunden. Han är liten så han orkar inte gå mer än kanske 4-5 kilometer... sen är han slut ett par timmar fram! haha
  • Anonym (Uttråkad)
    Anonym (Trevlig Granne) skrev 2013-09-24 15:46:17 följande:
    Om de har tv och dator har du ju full sysselsättning!
    Om de bor i hus kan du rensa rabatter etc. 
    Läs en bok. 
    Nja TV dator känns väldigt B. man kan inte sitta där och häcka hela dagen. Nu på dagen har jag suttit vid datorn och jobbat så skulle gärna stänga ner den och strunta i den resten av kvällen. Ska bara komma på lite aktiviteter först. Men en film får det kanske bli. De har ingen DVD men kanske kan ladda ner nåt... (tillbaka till dator... haha)
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Uttråkad) skrev 2013-09-24 15:47:58 följande:
    Träna gjorde jag i morse.. Baka gör jag ofta och det skulle jag gärna göra, men kommer bara på bröd vilket jag inte är sugen på eller sötsaker som jag försöker hålla mig undan.. Tips på något gott och nyttigt som jag kan baka?

Promenera gör jag mest hela dagarna med jycken... Shoppa blir svårt då det är typ världens minsta stad. Korsord var en bra idé. Kan gå och köpa en korsordsbok och tända en brasa :) Kanske baka något nyttigt först..
    Gör långkok och frys in. Gör lasagne och annan mat som tar lite tid. Är perfekt att ta hem och fylla frysen med.
  • Erfdgt
    Anonym (Uttråkad) skrev 2013-09-24 15:50:58 följande:
    Städerskan kommer imorgon så städa känns inte så relevant.
    Film kanske, men tv tycker jag oftast är väldigt mycket skit på... Tips på bra "ny" film?

Ja hunden får sig en hel del lek och promenader. Men man tröttnar på det med efter ett tag. Både jag och hunden. Han är liten så han orkar inte gå mer än kanske 4-5 kilometer... sen är han slut ett par timmar fram! haha
    Haha ptjadu.. vad tycker du om för filmer? Jag tycker väl personligen att dom flesta filmerna är mer eller mindre dåliga.

Ja, det är ju olika från hund till hund. Vår hund kan hålla igång en hel dag om hon fick :P Nog för att hon lika gärna ligger nerbäddad i soffan och kramas en hel dag.
  • Erfdgt
    Anonym (xxx) skrev 2013-09-24 15:54:13 följande:
    Gör långkok och frys in. Gör lasagne och annan mat som tar lite tid. Är perfekt att ta hem och fylla frysen med.
    Ja, det var en toppenidé :) Matlagning kan man sysselsätta sig länge med och att det blir över mat är sällan något negativt :)
Svar på tråden Ensam hemma hos någon annan... vad göra?