• Anonym (ledsen)

Troligen pågående missfall

Hej, jag är gravid i v 8 och sitter mest troligen här med ett pågående missfall, är så himla ledsen..
    Det började idag när jag vaknade med kraftig molvärk + rikliga klara blödningar  som har fortsatt hela dagen..
    Det är min första graviditet som skedde på första försöket som jag och min sambo bestämde oss för att skaffa barn. Vi blev så himla glada över det där plusset!
    Jag önskar och hoppas så innerligt att det inte är ett missfall, även fast jag vet att det troligen är så
    Man tror inte att det ska hända en själv...
    Känns fruktansvärt att bli så glad över något som så snabbt tas ifrån en....
    Imorgon ska jag till kvinnokliniken så då får jag veta helt säkert...

Vet inte vad jag vill få ut av det här inlägget överhuvudtaget, ville bara skriva av mig lite...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-24 16:18
    Är det någon som har haft en kraftig blödning under graviditet utan att det har resulterat i ett missfall?

• Svar på tråden Troligen pågående missfall
  • Anonym (samma)

Jag har varit med om samma sak som dig - var inte missfall!
    Så det behöver inte vara så, men det är bra att du ska åka in.
    Jag blödde fem gånger under hela min graviditet, ont i magen och fick även frossa.
    Men läkarna fann inget ovanligt, och ut kom en glad och frisk liten bebis!
    Jag hoppas du inte fått missfall, berätta gärna hur det gick.
    Jag tänker på dig! Lycka till! 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (samma) skrev 2013-09-24 17:35:48 följande:
    Jag har varit med om samma sak som dig - var inte missfall!
    Så det behöver inte vara så, men det är bra att du ska åka in.
    Jag blödde fem gånger under hela min graviditet, ont i magen och fick även frossa.
    Men läkarna fann inget ovanligt, och ut kom en glad och frisk liten bebis!
    Jag hoppas du inte fått missfall, berätta gärna hur det gick.
    Jag tänker på dig! Lycka till! 
    Åh, lite hopp får man ju ändå nu! Även fast det mest troligen ser mörkt ut..
    Men fick du veta vad dina blödningar berodde på? Hur mycket blödde du när du blödde?
    För min del så har det än så länge pågått under hela dagen och det rinner nästan så fort jag ställer mig upp :( 
  • Anonym (samma)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-09-24 17:40:52 följande:
    Åh, lite hopp får man ju ändå nu! Även fast det mest troligen ser mörkt ut..
    Men fick du veta vad dina blödningar berodde på? Hur mycket blödde du när du blödde?
    För min del så har det än så länge pågått under hela dagen och det rinner nästan så fort jag ställer mig upp :( 
    Läkarna sa att jag hade en sorts mellanblödning om jag inte minns fel. 
    Jag blödde inte så extremt mycket, men visst märktes det av och jag kommer själv ihåg paniken.
    Är du riktigt orolig, så åk upp till akuten.
    Jag har drabbats av missfall en gång också, men kände inte av någonting mer än att det blödde och då var det inte lite heller, jag fick byta skydd så fort jag ställde mig upp, och då åkte jag in direkt för då misstänkte jag att det var något fel.
    Men att det rinner så fort du ställer dig upp beror också på att kroppen börjar jobba när du rör dig, för när du sitter ner så slappnar du ju av på ett annat sätt.
    Men åk upp i alla fall, det är bättre att få svar direkt kanske än gå och vara orolig. :/

• FruC

Jag blödde ordentligt några dagar i vecka 7-8 när jag väntade min son. Och det gick ju bra ändå. :)

Förra veckan fick jag missfall i vecka 7. Då hade jag bara blött lite ibland när jag kissade i 1, 5 veckor. :(

Så mängden blod behöver nog inte betyda det ena lr andra. Hoppas på positivt besked imorrn.

• FruC

Jag blödde ordentligt några dagar i vecka 7-8 när jag väntade min son. Och det gick ju bra ändå. :)

Förra veckan fick jag missfall i vecka 7. Då hade jag bara blött lite ibland när jag kissade i 1, 5 veckor. :(

Så mängden blod behöver nog inte betyda det ena lr andra. Hoppas det går bra för er och plutten i magen.

• Anonym (ledsen)
    Anonym (samma) skrev 2013-09-24 17:52:10 följande:
    Läkarna sa att jag hade en sorts mellanblödning om jag inte minns fel. 
    Jag blödde inte så extremt mycket, men visst märktes det av och jag kommer själv ihåg paniken.
    Är du riktigt orolig, så åk upp till akuten.
    Jag har drabbats av missfall en gång också, men kände inte av någonting mer än att det blödde och då var det inte lite heller, jag fick byta skydd så fort jag ställde mig upp, och då åkte jag in direkt för då misstänkte jag att det var något fel.
    Men att det rinner så fort du ställer dig upp beror också på att kroppen börjar jobba när du rör dig, för när du sitter ner så slappnar du ju av på ett annat sätt.
    Men åk upp i alla fall, det är bättre att få svar direkt kanske än gå och vara orolig. :/

Ja, man kan ju verkligen inte koppla av eller tänka på något annat. Känns fruktansvärt!
    Men jag tror nog ändå att jag väntar till imorgon, fick en tid på morgonen så jag håller ut! 
  • Anonym (ledsen)
    FruC skrev 2013-09-24 18:32:39 följande:
    Så mängden blod behöver nog inte betyda det ena lr andra. Hoppas det går bra för er och plutten i magen.
    Beklagar ditt missfall Åh det är så hemskt!
    Ja missfall är verkligen knepiga, vissa får ju missfall utan att blöda alls också....

Tack, jag hoppas verkligen på positivt besked imorgon... 
  • Anonym (Blödig)

Jag blödde till och från fram till v.16 och när sista blödningen kom sa jag: har jag inte fått missfall innan så fick jag det nu för då fick jag en rejäl blödning men det var inget missfall så heller, sonen är nu 2 år!

Håller tummarna för att det går bra.

• Längta78

Jag har tre missfall bakom mig men också en blödning under graviditet som inte var något missfall. Mellan allt detta har jag också två barn.

Jag vet hur det känns att få den där plusglädjen punkterad - hemskt! Hoppas innerligt att undersökningen imorgon visar på ett litet blivande busfrö.

Det fanns en stor skillnad mellan mina missfall och den andra blödningen. Vid missfallen kom det mörkt blod och vid blödningen kom det klarrött blod. Mängden var den samma, möjligt att det också smärtade mer vid missfallen. Men så är det ju så att det är så otroligt olika på symtomen mellan olika kvinnor. Hoppas du kan sova inatt och hoppas på det bästa imorgon!

• Anonym (ledsen)

Hej igen och tack för era lyckoönskningar, tyvärr var det så som jag befarade - missfall...  

• FruC
    Anonym (ledsen) skrev 2013-09-25 10:47:34 följande:
    Hej igen och tack för era lyckoönskningar, tyvärr var det så som jag befarade - missfall...  

Beklagar verkligen :( Det är verkligen tufft, längtade så efter våran vårbebis.

Hoppas på bättre lycka nästa gång, för er också. Och försöker tänka och önskar att missfallet blev för att kroppen funkar och tex sorterade bort kromosonavvikelse lr annan sjukdom. Hade ju varit värre behöva stå senare i gravideten med ett sådant val själv.
Svar på tråden Troligen pågående missfall