• Anonym (!!!)

Ni som har Swedbank och får soc! Har en akut fråga!

Hej alla fellow socbidragstagare!

Det här är andra gången jag ska få ekonomiskt bistånd, men jag är orolig att jag inte kommer få några pengar imorgon. Jag har för mig att förra gången satte de in en summa pengar några dagar innan men som inte skulle kunna nyttjas förrän den 25e. Det stod alltså typ reservation eller nåt sånt, på mitt konto på internetbanken hos swedbank. Har jag för mig! Eller minns jag fel? För nu står det ingenting! Jag har fått papper på att det ska finnas pengar den 25e, imorgon alltså, och vilken summa det handlar om. 
    Nån som vet hur det ligger till? Paniken kryper i kroppen!

Mvh  

• Svar på tråden Ni som har Swedbank och får soc! Har en akut fråga!
  • Anonym
    Anonym (!!!) skrev 2013-09-24 16:19:56 följande:

Hej alla fellow socbidragstagare!

Det här är andra gången jag ska få ekonomiskt bistånd, men jag är orolig att jag inte kommer få några pengar imorgon. Jag har för mig att förra gången satte de in en summa pengar några dagar innan men som inte skulle kunna nyttjas förrän den 25e. Det stod alltså typ reservation eller nåt sånt, på mitt konto på internetbanken hos swedbank. Har jag för mig! Eller minns jag fel? För nu står det ingenting! Jag har fått papper på att det ska finnas pengar den 25e, imorgon alltså, och vilken summa det handlar om. 
    Nån som vet hur det ligger till? Paniken kryper i kroppen!

Mvh  

Det kommer in imorgon om du har rätt att få pengar. För mig syns det inte på banken förens när de väl kommit in på kontot. Nu har jag iofs Nordea men andra som har Swedbank har sagt samma sak
  • caaroline

För mig syns inte alla inkommande summor som sätts in på mitt konto förrän dom är helt inne och "användbara". Kolla imorgon efter klockan 14.00

• Anonym (!!!)
    Anonym skrev 2013-09-24 16:33:30 följande:
    Det kommer in imorgon om du har rätt att få pengar. För mig syns det inte på banken förens när de väl kommit in på kontot. Nu har jag iofs Nordea men andra som har Swedbank har sagt samma sak
    Jaa jag borde ha rätt eftersom jag fick papper om det och var där på möte så då sa de att de skulle komma cash... Vet du vilken tid dom kommer?
  • Anonym (!!!)
    caaroline skrev 2013-09-24 16:40:01 följande:
    För mig syns inte alla inkommande summor som sätts in på mitt konto förrän dom är helt inne och "användbara". Kolla imorgon efter klockan 14.00
    Har du swedbank? Klockan fjorton, men när sätter de in pengarna? Borde väl vara vid tolv inatt eller tolv imorgon?
  • Anonym
    Anonym (!!!) skrev 2013-09-24 16:58:41 följande:
    Jaa jag borde ha rätt eftersom jag fick papper om det och var där på möte så då sa de att de skulle komma cash... Vet du vilken tid dom kommer?
    Du borde ha det efter klockan 24 lr efter 10 imorgon
  • beam82

När min lön ska komma in på mitt konto kan jag se det på internetbanken flera dagar tidigare, men det står som du skriver, reserverat eller liknande. Antar att det är registrerat för att dras från min arbetsgivares konto eller så. Pengarna brukar finnas på kontot det datum som står där, så du behöver nog inte oroa dig, det är antagligen lika för dig.

• Petrol

Dyker upp samma dagg och utannonseras inte som reserverad summa för mig vill jag minnas och jag har swedbank. Vill även minnas att de kan droppa in lite när som helst under dagen, men det kanske är ändrat.

• Mette81

När de står som reservation (tidig insättning) brukar det oftast vara om utbetalningen ligger i tät anslutning till helgdag. Har själv Swed och har sett liknande både på lön och bb. Men nu när 25 är mitt i veckan så ser du nog bara när pengarna är inne på kontot!! :))

• Anonym (!!!)

Det står inget på min banksida om att det kommer in pengar, men skönt att höra att det inte är någon fara! Hade dock i smyg hoppats på att få pengarna vid midnatt, men men, händer det inte så får problemen det medföljer future-bitch ta hand om :) 
    Allt löser sig nog! Solig 

Svar på tråden Ni som har Swedbank och får soc! Har en akut fråga!