• wops9

Alkohol efter missfall?? HJÄLP!!

Hejsan.

Som trådrubriken lyder så undrar jag om det är farligt att dricka alkohol när jag har fått mitt missfall (konstaterat att barnet dött i v. 5+4) :( 
    Jag ska påbörja min medicinska behandling/abort till veckan.  

Väldigt tacksam för svar då jag ska iväg med jobbet på utvecklingsdagar. Tanken är naturligtvis inte att supa ner mig redlöst, undrar om det är ok att ta något glas vin.  

TACK!!! 
  • Svar på tråden Alkohol efter missfall?? HJÄLP!!
  • Maroschka

Ja jag är ju ingen doktor men då det nu tyvärr inte gått bra så kan jag inte se vilken skada några glas vin skulle göra. Det är nog helt ok att dricka lite. Det skulle jag ha gjort.

• Anonym (k)

Varför skulle det vara farligt?

• wops9
    Anonym (k) skrev 2013-09-24 20:16:03 följande:
    Varför skulle det vara farligt?
    Jag vet inte. Jag har ju läst att det i sällsynta fall blivit missar när man ger beskedet om missfall och att det ibland (som i mitt fall att man bara såg en tom hinnsäck) funnits ett foster när man gjort UL efter ytterligare någon vecka. 
    Förmodligen är det väl inte så för mig.  Men man lever ju självklart på hoppet, även om det inte ger särskilt mycket i mitt fall mer än bara falska förhoppningar. 

Vill bara ha lite mer kött på benen i frågan.

Kanske det är någon som vet i detta forum hur det funkar med medicinsk behandling för missfall? Tar man tabletter dagarna innan man planerar själva behandlingen?  
  • Anonym (Förstår inte)

Beklagar ts... Men, är de verkligen säkra på att embryot inte lever? Jag vill verkligen inte ge dig falska förhoppningar och göra saken värre för dig.. Men jag har läst om flera här på fl som bara har haft en tom hinnsäck i din vecka och som senare har sett hjärtat slå. Jag trodde att embryot i de flesta fallen var för litet att se i v 6... Men de kanske har tagit andra tester? Jag vill som sagt inte göra det värrre för dig! Men jag tyckte bara det lät lite konstigt, utifrån det du skriver. Kram till dig

• Anonym (nyss mf)

Men TS, vill du verkligen vara på jobbet när du ska få missfall vilken dag som helst? Det blöder ju rätt mycket då kan man säga. Sen så tror jag nog alkohol absolut inte går ihop med de mediciner man får för att framkalla missfallet samt värktabletterna men i övrigt är det väl ingen fara med alkohol.

Svar på tråden Alkohol efter missfall?? HJÄLP!!