• Anonym (Orolig)

Smärta höger sida vid samlag

Hej! Hoppas ni kan ge mig lite rådgivning kring min smärta Sedan i November 2012 har jag haft ont i höger sida precis vid mitt höftben men en djup smärta (inte ytlig), första misstänktes blindtarmen men det var det inte. Sedan har jag gjort 3 gynekologiska undersökningar varav 2 Med ultraljud och varje gång säger dom att allt är normalt. Jag kan inte ha samlag genom ställningar då min kille kommer långt in då det stöter i det här onda och det är obehagligt. Ibland känns inte smärtan alls å då kan jag ha hur djupt samlag som helst, men smärtan kommer oftast Tillsammans med menstruation. Har även varit på röntgen där dom röntga utanpå huden vid höften Men hittade ingenting å hänvisade mig till sjukgymnast. Men kan dom verkligen hjälpa mig när smärtan är När jag har samlag?? Jätte jätte tacksam för en rådgivning här vart jag nu skall vända mig.. Med vänlig hälsning, Linnea

• Svar på tråden Smärta höger sida vid samlag
  • Anonym (Samma)

Samma för mig men inte superduper ont.

• Anonym (nnn)

Gaser i tarmen?
    Tarmen blir ju lätt påverkade vid mesn. 

• Anonym (Orolig)

Nej jag har inte heller super ont men det Är obehaglig och måste byta ställning där man inte kommer In så djupt.. Kan ha med gaser i tarmen å göra, visste inte magen påverkades så vid mens.. Jag trodde först det var äggstocken jag hade ont i men enligt tre olika gynekologer Så skall det inte vara det.. Så frågan är vad f*n är det Som gör ont.. Börjar tröttna rejält på denna smärta

• Anonym (samma 2)

Har liknande känsla. Fick helt plötsligt ont höger sida, extremt ont. har varit så i 2 år. Får inte heller någon vettig förklaring och har själv kommit fram till att jag har en känsligare livmodertapp. Har nog fått reda på det för att jag är gravid , fortsätter smärtan efter graviditeten så kommer jag kolla upp det!

Har du varit på cellprovstagning?

• Anonym (Samma)
    Anonym (samma 2) skrev 2013-09-24 23:32:38 följande:

Har liknande känsla. Fick helt plötsligt ont höger sida, extremt ont. har varit så i 2 år. Får inte heller någon vettig förklaring och har själv kommit fram till att jag har en känsligare livmodertapp. Har nog fått reda på det för att jag är gravid , fortsätter smärtan efter graviditeten så kommer jag kolla upp det!

Har du varit på cellprovstagning?

Tror inte de är nåt farligt, både fött barn och gjort cellprov som inte visar ändringar och får fortf så ibland. Inget man dör av, bara byta ställning.
  • Bettizzzz13

Har samma problem. Det hjälper inte att byta ställning. Jag har gjort 3 el 4 gyn undersökningar och allt är normalt

• Anonym (123)

Jag lider av precis samma sak. En gång hade jag så ont att jag knappt kunde gå. Fick tillbringa fredagkväll på sjukan med gyn.undersökning och prover. Jag tänkte direkt på äggstocken. Men läkaren tippade på blindtarmen, den kan alltså krångla fram och tillbaka länge innan man måste opereras.
    Urinprovet visade lite mot uvi. 

Den enorma smärtan försvann efter en vecka. Men känner av den varje månad. Som om jag alltid har ägglossning bara från en sida (min känsla på ett ungefär)

Slutat med p-piller nyligen och smärtan kommer tillbaka vid varje samlag. Hjälper liiite om man byter ställning men ändåå...Något är ju fel om man har en ständig smärta!?!

Svar på tråden Smärta höger sida vid samlag