• Sötsug

Hjälp med tatuering! Behöver tips!

Ända sedan sonen föddes har jag funderat på en tatuering tillägnad honom. Antingen vill jag ha hans namn och en symbol för evig kärlek eller bara en symbol för honom.

Men vad ska man ha? Finns det någon symbol som står för evig kärlek?
    Var ska man placera den? Vill gärna kunna se den själv. Så inte på ryggen eller liknande.

Jag skulle vilja ha hans namn. En symbol och hans födelsedatum. Finns det någon symbol för beskydd? Typ en ängel eller liknande?

- what doesn't kill you, only makes you stronger -
  • Svar på tråden Hjälp med tatuering! Behöver tips!
  • silhuett

Finns ju symbolen för "double infinity", dvs dubbel oändlighet på svenska. Det är ett fint tatueringsmotiv tycker jag, som jag själv har funderat på, och vars underliggande mening kan appliceras på många olika saker.
    Den kan vara fin på handleden, även om jag själv vill ha en i lite större format mellan skulderbladen, uppåt nacken.

• Andise

så gjorde jag på underarmen. ska skugga lite mer och lägga dit ett kompass lr nåt som betyder att dom alltid hittar hem.

Sötsug skrev 2013-09-24 23:11:38 följande:
    Ända sedan sonen föddes har jag funderat på en tatuering tillägnad honom. Antingen vill jag ha hans namn och en symbol för evig kärlek eller bara en symbol för honom. Men vad ska man ha? Finns det någon symbol som står för evig kärlek? Var ska man placera den? Vill gärna kunna se den själv. Så inte på ryggen eller liknande. Jag skulle vilja ha hans namn. En symbol och hans födelsedatum. Finns det någon symbol för beskydd? Typ en ängel eller liknande?
  • Zs1985

Något suddiga bilder men här är min tatuering för min grabb! han är född i oktober därav höst/lövtemat.
Svar på tråden Hjälp med tatuering! Behöver tips!