• Anonym (NoNun)

Gofika?! Vad i hela friden..?

Nu har jag blivit PM:ad här några gånger där nån vill bjuda på "gofika". Vad sjutton är det? Motsatsen till äckelfika? Eller fitta med dopp? Jag fattar inte, kan någon förklara?

• Svar på tråden Gofika?! Vad i hela friden..?
  • keron

Hahahah, jag trodde gofika var när man har nåt fikabröd till kaffet/téet, istället för att liksom bara doppa överläppen Tungan ute

• Primmeling

Fitta med dopp hahahaha...
    Tror det är från nån töntig tv-reklam... Gott fika helt enkelt? Men sååååå fult och töntigt... Fitta med dopp är coolare

• Anonym (Kattis)

Såvitt jag vet säger man det i (delar av?) Norrland. Det betyder helt enkelt fika som är lite goare. Typ.. bakelse? Haha. Dom säger gomacka också, det är en macka som är lite goare än en sketen ostmacka. 

• Anonym (NoNun)

Ja jag vet inte, känns rätt lantligt när killarna skriver så! Jag blev inte direkt vrålsugen faktiskt.

• Anonym (Sara)
    Anonym (Kattis) skrev 2013-09-25 08:55:54 följande:

Såvitt jag vet säger man det i (delar av?) Norrland. Det betyder helt enkelt fika som är lite goare. Typ.. bakelse? Haha. Dom säger gomacka också, det är en macka som är lite goare än en sketen ostmacka. 

"Delar av" är nog nyckelordet Här uppe där jag bor förekommer det sällan tack och lov!
  • keron

Numera säger många gofika här där jag bor också. Och det är inte norrland

Svar på tråden Gofika?! Vad i hela friden..?