• J0106

sälja hemsidor, tjänar man på det?

jobbar på ett webbföretag, nyligen anställd. provisonslön.
    känns som ingen vill köpa hemsidor, några tips? är det ett jobb man tjänar på? eller ska jag söka ett annat jobb? har jobbat där i 2 veckor inte sålt något känns som man jobbar gratis, får inte sålt något får inget i lön. man ringer runt men alla säga nej.
    känns ganska hopplöst enligt mig

eller har ni tips?    

• Svar på tråden sälja hemsidor, tjänar man på det?
  • MikNis

Jag förmodar att du googlat företaget du jobbar på, och utifrån detta bildat dig en uppfattning om det är ett företag du vill representera.

Kanske läge att prova lyckan ett annat ställe?  

• jaghopparhögt

Vad är det du gör egentligen, kodar du hemsidor själv?
    Eller ringer du runt till folk och tar beställningar på hemsidor?
    Jag har svårt att se hur det skulle fungera, ingen köper hemsidor på det sättet idag.

• jsanna

Verkar som att du arbetar gratis...
    Varför inte googla runt bland olika sidor om arbete inom it, telefon som redskap?
    Det finns massor med arbeten som betalar utan att du arbetar på provision.
    Personligen skulle jag aldrig arbeta enbart på provision.

• J0106
    J0106 skrev 2013-09-25 11:06:02 följande:

jobbar på ett webbföretag, nyligen anställd. provisonslön.
    känns som ingen vill köpa hemsidor, några tips? är det ett jobb man tjänar på? eller ska jag söka ett annat jobb? har jobbat där i 2 veckor inte sålt något känns som man jobbar gratis, får inte sålt något får inget i lön. man ringer runt men alla säga nej.
    känns ganska hopplöst enligt mig

eller har ni tips?    

Det låter långsökt enl mig. Att bara jobba på provision , låter inte så klokt.
    Jag ringer runt till företag och privatpersoner, men ingen vill ha någon hemsida.

Känns så meningslöst...
    Dags att söka annat...    
Svar på tråden sälja hemsidor, tjänar man på det?