Cam82 skrev 2013-09-26 15:47:04 följande:
Det låter som ett bra sätt tycker jag, åt du på en vanlig tallrik? Iof är de tallrikar jag äter på lite mindre, använder typ aldrig de största. Hur åt du efter att ha gått ner de kilon du ville? Kan man äta godis en gång i veckan då tex?
En vanlig tallrik ja, fast då är det häften grönsaker som gäller. Godis äter jag så sällan som möjligt eftersom jag inte mår bra av det. Får hjärtklappning och blir knas i magen. Äter sockerfritt godis ibland. Det ska man i för sig också äta begränsat av eftersom det kan ha laxerande effekt. Snacks åt jag av lightvarianten när jag ville ha. Fast det blir ju så begränsat. Vill du ha godis så testa att ta nån näver av det du gillar bäst. Samma sak med snacksen. Vet du om att man kan göra nyttig "godis" med torkad frukt? Det blir rätt gott plus att du inte behöver ha så dåligt samvete. Du kan göra snacks av kikärtor. Det kan man rosta i ugnen med lite kryddor. Hur gott som helst. Googla på nyttigt godis, nyttiga snacks och fettfria havrekakor till exempel så hittar du lite. Anna Skipper har till exempel recept på "Brownie" med dadlar.

Cam82 skrev 2013-09-26 15:56:37 följande:
Äter du förresten mellanmål eller något på kvällen om du är hungrig när du vill gå ner i vikt? Som det är nu så känner jag mig ofta hungrig och trött

dvs när jag räknar kalorier och äter 1300 om dagen.
Ja, det gör jag. Äter 5 - 6 ggr per dag. Äter mest knäckebröd till mellanmål, ibland gröt eller frukt. Avskyr frukt, tvingade i mig det när jag var gravid men nu slipper jag. Wihoo!