• Pink Muffin

Går bullarna att rädda??

Glad i hågen och i värsta husmorsanda har jag idag bakat kanellängder till dotterns 1-årskalas i helgen. Stoltheten grusades dock då jag nu tillsammans med sambon skulle smaka på bakverken och inser att dom är degiga i mitten. Fin färg både på ovan- och undersidan tänkte jag tydde på färdiggräddat... Har tom. redan fryst in det mesta... Nu till min fundering - går det att rädda bullarna?? Kan jag, alldeles innan dom ska ätas, stoppa dom i ugnen igen och ex. täcka med folie så att dom inte blir brända, men få dom klara även inuti?? Lr krävs aktiv jäst för att brödet ska kunna bli färdiggräddat (antar att jästsvamparna dör i frysen...)?? *buhhuuu*

• Svar på tråden Går bullarna att rädda??
  • ThereseLaurin

testa med att mikra en bulle nu.. det kan funka

• Alvi

Vet inte om det gör dig gladare, men JAG gillar degiga bullar....
    Upplys gästerna om att de är degiga i mitten, så kan de som gillar det ta bullar, och de andra får hålla till godo med Mariekex...

• Pink Muffin

Tror du?? Det betyder ju att jag måste äta den med ju...!! *kliar mig i huvét och klämmer på valken*

• Skusan

Hur degigt menar du med degigt då? Nygräddade bullar kan upplevas som degiga fast dom inte är det, men att det "rättar" till sig vid nästa upptining... Annars kan du ju alltid värma dom från fryst i låg temp i ugnen så torkar dom nog till lite i mitten med.

Hoppas det löser sig!

• Pink Muffin

MJoo... det finns ju en kategori människor som gillar degigt, men tyvärr hör min sambo dit och han tyckte det var lite väl... Det var lixom så där degigt att man blev lite illamående efteråt... *urk*

• Pink Muffin

Skusan - Jo, det var så jag tänkte när jag och lillan delade på en halv längd precis när jag tagit dom ur ugnen också... Tyvärr besannades ju inte detta nu några timmar senare...

• Pink Muffin

Jag provar att torka ut dom rackarna i ugnen före kalasen i helgen... Den som klagar får en påse med sig hem!!

• giz

vad händer om du efterbakar dom 5 min i ugnen? jag menar du förlorar ju inget på att testa pensla om dom å tjong in

• Pink Muffin

giz - Mjoo, men nu har dom ju legat i frysen i några timmar (snabb som blixten )... Å hur blir det med färgen då - den där vackra gyllenbruna??

• Dino78

Jag skulle baka en ny sats och ha kvar de degiga till mindre viktiga sammankomster. Typ om nån kommer på oväntat besök eller så. För att vara säker.

Svar på tråden Går bullarna att rädda??