• 1103Annette

Min lilla kille framkallar kräkreflex!!!

Hej! Jag håller på bli galen på min 1,5 månaders kille. Han har kommit på att om jag sätter fingrarna i halsen spyr jag och gör jag det så måste ju mamma o pappa byta lakan mm o då får jag ju vara uppe en stund till. Till saken hör att vi i början trodde att han ätit kvälls gröt mm för sent o därför spydde o vi tyckte förstås synd om honom o tröstade , bytte kläder o duschade el tvättade av honom. Tills jag en kväll såg att han satt fingrarna i halsen för att spy.... Han höll på ett tag o vi försökte inte göra så stor sak av det utan trodde det skulle gå över. Nu har han börjat igen. När vi nattar så är det pyjamas, gröt, tandborstning o sängen. Ibland saga men han har ingen ro o ligga still el sitta still på kvällen så det blir inte så ofta. Vi lägger med favorit nalle o flaska som han vill ha för och somna. Han vägrar ta napp. Vi lägger o förut kunde vi bara säga godnatt sov nu lille vän o mamma är precis utanför. Nu sitter vi eller ligger i sängen bredvid hans eller försöker få honom o ligga still i vår säng.idag låg jag i sängen brevid o sa mamma är här sov nu lilla gubben hela tiden då han var ledsen o till och med då så sätter han blixt snabbt fingrarna i halsen i spyr bara för att jag säger att han ska sova o det vill inte han!! Går jag ut ur rummet spyr han o nu tydligen fast jag är där med. Vad fn... Gör jag! Battningarna är ett helvete just nu!! Det verkar som han på dagarna tycker att det är en kul teaktion när han leker m fingrarna i munnen.

• Svar på tråden Min lilla kille framkallar kräkreflex!!!
  • puss

Han är en månad!!! Tror du han är Einstein eller?

Inte fan är han så beräknande. Lugna ner dig.

• keron

Jag antar att du menade 1,5 ÅR?!

• sextiotalist

Jag trodde också 1,5 år, det gjorde min grabb också när han var någonstans mellan ett och två år, inte populärt hos föräldrarna (eller någon annan i omgivningen heller), men det gick tack och lov över

• puss
    sextiotalist skrev 2013-09-25 20:06:29 följande:

Jag trodde också 1,5 år, det gjorde min grabb också när han var någonstans mellan ett och två år, inte populärt hos föräldrarna (eller någon annan i omgivningen heller), men det gick tack och lov över

Ja tack och lov så går det väl över.... Mysko unge annars liksom
  • Phillippa

Vår dotter gjorde också så. Hon började vid 10 månader och "använde" detta då och då fram tills två års ålder. Jättejobbigt!

Det var bara att ta upp och byta lakan och stoppa tillbaka i sängen utan att göra någon stor affär av det. Efter ett tag gick det över vid nattning. OBS! Vi var hela tiden med henne och lämnade henne aldrig ensam vid nattningar, hon bara avskydde att sova, oavsett vad klockan var.

Hon brukade bli arg och framkalla kräkningar när vi skulle gå hem från grannen. Vi gjorde likadant där! Torka upp och inte göra någon stor affär av det. Det var bara att gå hem ändå.

Suck! Det var en jobbig period men det går över. De är smarta de små liven! I början blev vi så klart livrädda!

• 1103Annette

Hej!
    Förlåt såklart menade jag 1,5 år. Tänkte först skriva hur många månader men skrev sen år och missade , så det blev lite fel. Skönt att höra att flera ungar gjort samma sak. Det är oerhört jobbigt och frustrerande . Han har faktiskt som Philippa också skriver börjat använda det lite dagtid också. Dagtid somnar han tvärs utan något problem i världen i vagnen men kvällen är hemsk!! just nu.  

Svar på tråden Min lilla kille framkallar kräkreflex!!!