• Anonym (besvä­rad)
    Äldre 25 Sep 22:01
    1924 visningar
    1 svar
    1
    1924

    kvalsterallergiker samt polyper

    Hej!

    Jag är en kvinna på 34 år och har efter besök hos en önh-expert fått konstaterad kvalsterallergi (ganska kraftig, värdet var 7 eller 9) samt en polyp (storlek lillfingertopp) i vardera näsborre. Mot polyperma fick jag en medicin som på ett ganska omständigt sätt ska droppas i näsan morgon och kväll (vilket jag tyvärr slarvar rejält med).

    Nu när hösten smugit sig på räcker detomed att jag lägger mig i sängen så kliar och rinner näsan konstant tills jag
    somnar. Det är väldigt besvärande och jag blir på så dåligt humör att jag knappt förmår läsa saga för barnen!

    Nu till min fråga. Vi bor i souterräng-hus och går ner en trappa för att sova. Där är luften mer duktig, är det till nackdel, bör jag sova på övervåningen istället?

    Är det att rekommendera att operera bort polyperna (trots att de riskerar komma tillbaka) eftersom jag inte lyckas ta min medicin som jag borde?

    Givetvis kan jag ställa dessa frågor till min doktor, men jag tänkte jag kunde testa här.

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden kvalsterallergiker samt polyper
  • Äldre 29 Sep 18:16
    #1

    Hej! Visst kan du prova sova på annan plats för att se om besvären minskar, det finns också kvalsterskydd att köpa. Rekommenderar att du provar detta och även funderar om du kanske helt enkelt skulle ge medicinen en chans för att utvärdera om dina symtom minskar.
    vänliga hälsningar Anitha 

Svar på tråden kvalsterallergiker samt polyper