• louder than bombs

    tror ni den här jackan kan funka över bärsele?

    letar efter en gravidjacka och väntas föda i mitten av februari. vill därefter kunna använda jackan över bärselen, har kollat på bärjackor men utbudet är ju inte så uttömmande. tycker den här jackan är snygg och har en avtagbar panel framtill. behöver alltså inte ha en "äkta" bärjacka men nån som går att knäppa åtminstone upp till barnets rygg.
    vad tror ni?
    klicka här för att kika på jackan

  • Svar på tråden tror ni den här jackan kan funka över bärsele?
  • Flickan och kråkan

    Det tror jag. Däremot skulle jag satsa på en bärjacka i alla fall med tanke på priset eftersom man då får funktionen att bära på ryggen också.

    Vill du bära så sjala direkt på BB. Direkt från magen så gillar de att bäras. Efter någon vecka eller två farandes fritt på mammas/pappas atm.....ja, då är ju allt annat ett nedköp . Men att bära är underbart. Bär mitt tredje barn nu och vi har inte haft vagn till någon av dem. Inget slår att ha en spädis sovande vid bröstet eller en glatt tjattrande 2-åring på ryggen. 

  • louder than bombs

    tack för input!
    bar min första i drygt två år och det var supersmidigt även om vi varvade med vagn också. dock fick jag aldrig till ryggbärandet, tyckte selen blev obekväm (har en ergo) åt det hållet.

    kommer även låna en sjal och se om jag kan lyckas knyta, verkar smidigare inomhus och lyfta i och ur, så både sele och sjal. gissar att lilla kommer tycka att det är mysigt, man kan amma i den medan man går och skönt att slippa åbäka runt på vagn om det är mycket snö.

    Har i princip bara hittat MaM och nån hos myllymuksit om man inte ska mecka med utländska sidor och ingen av de kändes så rolig, vill ju känna mig lite snygg i jackan och kunna använda den utan bebis.

  • Flickan och kråkan
    louder than bombs skrev 2013-09-26 11:10:16 följande:
    tack för input!
    bar min första i drygt två år och det var supersmidigt även om vi varvade med vagn också. dock fick jag aldrig till ryggbärandet, tyckte selen blev obekväm (har en ergo) åt det hållet.

    kommer även låna en sjal och se om jag kan lyckas knyta, verkar smidigare inomhus och lyfta i och ur, så både sele och sjal. gissar att lilla kommer tycka att det är mysigt, man kan amma i den medan man går och skönt att slippa åbäka runt på vagn om det är mycket snö.

    Har i princip bara hittat MaM och nån hos myllymuksit om man inte ska mecka med utländska sidor och ingen av de kändes så rolig, vill ju känna mig lite snygg i jackan och kunna använda den utan bebis.
    Då kan den säkert vara ett bra val. Jag har använt min bärjacka som enbart bärjacka. Har en Suse´s kinder, men importerade från USA. Tre barn så en god investering. När man ryggbär så är de ofta så stora att de har ytterkläder ändå så har mindre betydelse.

    Ryggbärandet måste du dock få ordning på så klart. Så praktiskt med större barn. Vanligaste anledningen till att det är obekvämt är att man inte dragit till ordentligt. Du är inte kort? Jag är för kort för ergon så avlastar inget vidare för mig. 
  • louder than bombs
    Flickan och kråkan skrev 2013-09-26 11:24:33 följande:
    Då kan den säkert vara ett bra val. Jag har använt min bärjacka som enbart bärjacka. Har en Suse´s kinder, men importerade från USA. Tre barn så en god investering. När man ryggbär så är de ofta så stora att de har ytterkläder ändå så har mindre betydelse.

    Ryggbärandet måste du dock få ordning på så klart. Så praktiskt med större barn. Vanligaste anledningen till att det är obekvämt är att man inte dragit till ordentligt. Du är inte kort? Jag är för kort för ergon så avlastar inget vidare för mig. 



    Jag är 170cm lång så den funkar. Däremot tycker jag remmen skär in under magen om jag ryggbär, önskar att den var vadderad åt det hållet också. Får sy nåt eget.
Svar på tråden tror ni den här jackan kan funka över bärsele?