• Sorg13

En enda röra!

Fick MA v 16, fick cytotec och allt kom ut relativt snabbt enligt läkaren. Blöder i en vecka sen försvann blödningen helt i två dagar. Testade svagt positivt på gravstickan. Hade samlag dagen efter det slutat blöda och efter de två dagarna återkom blödningarna igen men nu utan klumpar och mer rött i färgen. Är det mensen som har kommit igen? Testade även positivt på ÄL Stickan samtidigt som gravstickan. Är 39 år och känner mig stressad av att jag vill försöka att bli gravid så fort det går igen!😳

• Svar på tråden En enda röra!
  • Lindsey Egot the only one

Man kan ha kvar graviditetshormonet upp mot en månad efteråt.

• Sorg13

Oj så länge..men har läst runt lite på inläggen här och det är ju dom som blivit gravida nästan med engång utan mens i mellan!

• Lindsey Egot the only one
    Sorg13 skrev 2013-09-26 12:14:18 följande:

Oj så länge..men har läst runt lite på inläggen här och det är ju dom som blivit gravida nästan med engång utan mens i mellan!

Ja men det är inget som läkare rekommenderar utan de rekommenderar en blödning emellan. Sedan har man ju alltid ägglossning INNAN mens.
  • Sorg13

Ja jag vet att man har ägglossning innan mens, testen veckan senare visade på ägglossning+att jag slutat blöda därför trodde jag att allt redan var igång igen. Fick återigen blödningar på dag 11 efter MA. Mer likt mens denna gången.

• Sorg13

Sen är det ju läkare som säger att det inte finns någon speciell tid i mellan utan det är mer för att man mentalt ska vara redo för en ny graviditet! Är som sagt 39 år och kan inte bara sitta och vänta på att något ska hända!

Svar på tråden En enda röra!