• Mellanmjölkens land

Shoppinglista för 2 barn

Hjälp mig med en shoppinglista för 2 barn! En 2,5åring som precis håller på att byta storlek, dvs det mesta behövs, och en bebis med BF i mitten på oktober.

Jag ska på barnloppis på lördag och vill komma hem med framförallt bebiskläder (stl50-68) och innekläder till den stora. Min misstanke är att det kommer vara lättare att hitta bebiskläder än fräsha kläder till den stora men jag hoppas iaf få tag på kläder till ombyteslådan på förskolan.

• Svar på tråden Shoppinglista för 2 barn
  • Flickan och kråkan

Om jag hade gått på shoppingtur på loppis med barn i den åldern så hade jag letat efter (om jag inte redan haft):

Till bebis:
    Bumbo gärna med bord
    Matstol
    Långärmade omlottbodysar
    Mjukisbyxor utan fot
    Pyjamaser
    Overall
    Tossor
    Eftersom vi inte använder vagn utan bär:
    Ullunderställ
    Benvärmare (gärna i ull)
    Vantar
    Varm slät mössa
    Dregellappar 

2,5-åring:
    Mjukisbyxor och långärmade tröjor (brukar dock bli utslitna i den åldern tycker jag). Mina ärver av varandra men en del har fått slängas efter ett barn och jag vet inte om jag hade köpt begagnat i det skick som mina ärvt . Beror på kvalitet och hur mycket de har använts. 
    Jag hade dock kikat efter:
    Gummistövlar
    Regnställ (både galon och skal)
    Overall

• Mellanmjölkens land

Tack för listan!

Vad jag själv kommit på är till 2,5åringen:
    Underställ, både syntet och ull
    Stora t-shirtar/linnen/sommarklänning att ha över understället så att det inte blir smutsigt direkt
    Mössor, ffa vintermössor
    Fleece
    T-shirtar
    Pjamasar

Ytterkläder har vi redan till bägge barnen. Nyköpta, ärvda eller som fortfarande passar. Matstol etc har vi så det är främst innekläder som saknas. Ska även passa på att kolla på lite böcker till den stora.

• WSalma

Bebisen (beror ju självklart på vad ni har redan också):
    bodies
    byxor
    strumpor
    velour/fleeceoveraller för den första tiden när det är kallt. Bara att stoppa i bebisen och dra upp dragkedjan.
    Strumpbyxor

Stora barnet:
    mjukbyxor
    långärmade t-shirts
    fleeceställ
    sweattröjor

Det skulle nog jag ha köpt. Och böcker!

• momomo

Lägger till handskar (flera par) åt stora barnet samt reservoverall till vintern om ni bara har en uppsättning vinterkläder.

Sen är loppis utmärkt tillfälle att uppdatera leksaksförrådet Glad

Svar på tråden Shoppinglista för 2 barn