Barnens mamma "glömde" barnen på skolan och nu vägrar hon ha att göra med dom :@
Jag är så arg just nu!!!!
Jag och min sambo har varit tillsammans i snart fem år, han har två underbara barn på 7 & 9 år som vi haft varannan vecka. Det har funkat hur bra som helst, och vi har även ett barn på 2 år tillsammans.
Jag jobbar heltid på dagarna och slutar vid fyra så jag är den som hämtar alla barn från skola och dagis och ser inga problem med det överhuvudtaget.
Min sambo jobbar senare och därför brukar jag få ta ansvaret för middagen, läxläsning osv, men jag tycker inte det gör mig något, tvärtom vill jag hjälpa till, och låter ofta mina styvbarn hjälpa till med middagen och vi har så kul ihop.
Jag visste när jag träffade min sambo att hans ex, mamman till barnen var instabil.
Hon har åkt in och ut på psyket i snart tre års tid, försökt ta livet av sig en gång och kommit hit helt oanmäld och hotat mig några gånger med att jag aldrig kommer bli barnens mamma.
Jag försöker inte ens vara det? Har aldrig utgett mig för något sådant och skulle väl aldrig få för mig det heller.
Min sambo och jag har haft barnen förra veckan och vi byter varje måndag, men.. ingen hämtade barnen från skolan i måndags. Fritidspersonalen ringde mig kvart över fem och frågade om ingen skulle hämta barnen. Jag blev helt chockad. Så jag klädde på mig och lillen och for direkt till skolan där jag mötte två ledsna barn.
Såklart. Fyfan säger jag bara, vilka känslor och tankar som for igenom mig då.
Det har hänt förr att mamman "glömt" bort barnen men nu börjar jag bli trött på det här.
Sambon blev galen när han hörde att hon lyckats strunta i dom åter en gång och åkte hem till henne.
Ingen öppnar. Ringer henne. Ingen svarar.
Det gick väl en kvart och han får ett sms - "vad fan vill du?"
Då ringer han upp och hon svarar. Han var jättearg och skrek berättade han och frågade varför det kommer sig att vi har barnen hemma fast det är hennes måndag = hennes vecka.
"Jag vill inte att dom kommer hem på ett tag." blev svaret.
Mer än så fick han inte ur henne.
Hon stängde av mobilen och öppnar inte dörren.
Min sambo tror nu att hon antingen sitter i lägenheten och dricker, eller tar någon drog, eller helt enkelt hamnat i någon av sina hundratals svackor.
Vi har haft kontakt med sociala, med familjerätt, med sjukvården, men ingen kan göra något.
Hon är ju helt normal när de pratar med henne??
Barnen är ledsna, saknar mamma, förstår inte varför dom är här just nu och vi får inte ens någon som helst kontakt med henne.
Idag är jag hemma och vabbar med minstingen och ska därför hämta barnen tidigare från fritids och ta med dom för att handla nya vinterkläder och skor senare.. Men mamman hade lovat barnen att hon skulle ta med dom och köpa kläderna, att de skulle ha en mysig stund ihop.
Vad gör jag åt det här? Jag vill inte se mina bonusbarn gå igenom det här igen.