• Anonym (???)

gomspenan röd och svullen...

Jag kände av igår lite att jag hade lite ont i halsen men brukar få det när jag har druckit dåligt, vilket jag hade gjort. Men när jag vaknade idag så gjorde det fortfarande ont. Inte jätte ont men lite ömt, ser då att gomspenan är svullen och röd. Mandlarna och resten av halsen ser helt normalt ut och har inte ont där. Inga andra symtom på förkylning heller. Någon som haft något liknande eller vet varför det blir så? Hoppas innerligen att det inte är förkylning då jag har en tvåmånaders hemma. Ska väl kanske tillägga att jag snarkar enligt sambon ganska rejält också om det kan påverka...

• Svar på tråden gomspenan röd och svullen...
  • Anonym (e)

jag får så när jag snarkar mycket.. det lägger sig under dagen men är rätt irriterande :0)

• HWR

Jag har fått så när jag har snarkat mycket.
    Det känns obehagligt, som en klump i halsen. Men svullnaden går ner under dagen.
    Testa att suga på is eller isglass, det kan hjälpa. 

• Anonym (???)

Mitt blir bättre på dagen men försvinner inte helt...

• Ernst Hugo

Har gått en sorts virus som ger tjockhetskänsla i halsen och tryck över bröstet samt hjärtklappning. Svullna mandlar och körtlar samt irriterat gomsegel.

• Anonym (M)

En morgon vaknade jag upp och hade så ont i halsen trodde jag först men det var i gomspenan, den var hur svullen som helst och röd. Förklaringen i mitt var att jag under natten haft hett sex med en kille och jag flåsade som aldrig förr, haha. 

• Anonym (???)

Haha okej, blir väl lite samma effekt i halsen som vid snarkning kanske.

Svar på tråden gomspenan röd och svullen...