• kattla86

Barnvagnstips?

Hej!
    Väntar första barnet och känner mig helt lost i barnvagnsdjungeln! Hoppas att någon med erfarenhet av lite olika vagnar kanske kan guida mig till något lämpligt!

Mina önskemål:

*Nätt, lätt och smidig
    *Lätt att fälla ihop
    *Vändbar sittdel
    *Stor varukorg! 
    *4 hjul, gärna svängbara fram, (men inte för små..) 
    *Kanske inte behöver en terrängvagn men den ska klara snö och grus och lite ojämnheter utan att bli ostabil och svårkörd... 

Sådär.. de va nog allt Tungan ute inga krav alls hehe! Skrattande 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Barnvagnstips?
  • kattla86

Buffalon är helt klart en av favoriterna hittills i mitt letande men kanske lite för dyr.. sen tycker jag att liggdelen sitter så lågt på bugaboos vagnar.. Kanske nått jag inbillat mig?

• Margaux

Brio Go kanske?

Ps. Liggkorgen på Buffalo högre än på Cameleon och således lite mer i normalhöjd.... 

• kattla86

Tack för alla tips! Känns som man måste åka och provköra för att vara riktigt säker, nästan alla vagnar ser ju bra ut på bild!

• vilse01

Britax affinity utan tvekan! Kom ut i år! Mindre än brio go, lätt , smidig ja hela paketet!

Har tre olika vänner som ska köpa efter att ha testat min! Kostar runt 7000 med chassi, ligg och sittdel.

• Tipi Tii

Jag är mkt nöjd med Teutonia Fun. Teutonia Cosmo är nästan samma.

• Amilie

Vi har valt Brio go next vilken är en uppdaterad version av brio go. Jag gillade framför allt hur skönt handtaget på go är i jämförelse med många andra vagnar samt att den är så smidig. Att go next dessutom kommer med förbättrad sufflet och lufthjul gjorde att vi bestämde oss för den!

• t0va
    kattla86 skrev 2013-10-23 22:46:49 följande:
    Någon som har erfarenhet av Emmaljunga viking eller super viking?
    troligen inte så mycket eftersom de släpps nu och är en helt ny vagn från EL denna höst/vinter. 
Svar på tråden Barnvagnstips?