• 3llie

Rockabilly

Hejsan!

Vet ni om det finns någon butik i Helsingborg/Malmö/Lund eller där i närheten där man kan köpa rockabilly-klänningar? Skulle jättegärna vilja ha en!

Jag behöver klänningen på måndag till spexfotot så det är därför jag behöver en fysisk butik :) 

• Svar på tråden Rockabilly
  • elyse

Om du inte får något bra tips här så kan du alltid gå fram till nån som ser rockabilly ut, t.ex. på stan, och fråga om han/hon känner till nån bra butik.  

• 3llie
    elyse skrev 2013-09-26 23:00:01 följande:
    Om du inte får något bra tips här så kan du alltid gå fram till nån som ser rockabilly ut, t.ex. på stan, och fråga om han/hon känner till nån bra butik.  
    Dessvärre är helsingborg rätt tråkig, så att hitta en sådan person kan vara lite svårt.
  • elyse
    3llie skrev 2013-09-26 23:05:01 följande:
    Dessvärre är helsingborg rätt tråkig, så att hitta en sådan person kan vara lite svårt.
    I hela Helsingborg? ;) Har ni nåt Carlings (eller varför inte kolla där efter en klänning) eller nån piercingstudio? Fråga butikspersonalen där.  
  • 3llie
    elyse skrev 2013-09-26 23:11:21 följande:
    I hela Helsingborg? ;) Har ni nåt Carlings (eller varför inte kolla där efter en klänning) eller nån piercingstudio? Fråga butikspersonalen där.  
    Joo, det har vi nog. Ska kolla där!

Om någon här har en gammal rockabilly-klänning på lager i storlek M så är jag mer än villig att ta mig en titt på den! :) 
  • mother87

Jag har en liggandes :) men bor ett par timmar från Helsingborg dock :/ finns chock i Malmö men de e dyyrt

• 3llie
    mother87 skrev 2013-09-27 06:03:25 följande:
    Jag har en liggandes :) men bor ett par timmar från Helsingborg dock :/ finns chock i Malmö men de e dyyrt
    Hur ser den ut/vilken storlek? :)
  • 3llie
    Aspie skrev 2013-09-27 22:18:00 följande:
    Shock i Malmö? De har en del "rockabillyklänningar". Vissa är mer classy, andra lite mer psychobilly.
    Lite dyra priser och inte mycket klänningar på hemsidan (som jag vill ha). Jag vill inte att resan dit ska vara förgäves :/
  • MissKali

jag satt på tradera här om dagen och det fanns en hel del klänningar på tradera i rockabillystil, du kan ju betala direkt priset och åka och hämta den (om du hittar någon i din närhet)? :)
    Annars kanske du kan slänga ut en fråga på facebook och fråga om du kan få låna en på måndag? Det kanske finns någon kompis syster, kompis kompis som har en, fråga kan man ju alltid!

• 3llie
    MissKali skrev 2013-09-27 22:54:00 följande:
    jag satt på tradera här om dagen och det fanns en hel del klänningar på tradera i rockabillystil, du kan ju betala direkt priset och åka och hämta den (om du hittar någon i din närhet)? :)
    Annars kanske du kan slänga ut en fråga på facebook och fråga om du kan få låna en på måndag? Det kanske finns någon kompis syster, kompis kompis som har en, fråga kan man ju alltid!
    Det närmaste jag hittar är Göteborg, men jag funderar på att åka dit i alla fall om jag hittar någon som är värd det!
  • mother87

Svart röd prickig axelbandslös storlek M. Finns dock på Österlen o vill ha 400 för den. Stretchig överdel. Man kan skaffa sidenband om man vill ha en rosett över midjan.

• Mrs VW

Fyndiq.se en rolig sida med allt. Bla rockabilly till bättre priser än butik

• 3llie
    mother87 skrev 2013-09-28 08:04:39 följande:
    Svart röd prickig axelbandslös storlek M. Finns dock på Österlen o vill ha 400 för den. Stretchig överdel. Man kan skaffa sidenband om man vill ha en rosett över midjan.
    Tyvärr lite för långt bort och inte riktigt den jag sökte. Men tack ändå!
Svar på tråden Rockabilly