• 1990amanda

Vill bara ha bröstet

Min dotter är 6,5 mån o är inte alls intresserad av mat, gröt eller välling.. Har testat de mesta men tycker inte om ngt.. Min Bm sa att ja skulle glöra uppehåll några dagar å sen börja om igen... Gjorde det men ingen effekt... Hon tar inte napp o vet inte heller hur hon ska göra med en nappflaska.. Söker alla tips ja kan få.. För hade velat sluta amma under dagen.. Sen känns de som om hon inte får tillräckligt från mig, eftersom hon sover oroligt o vill äta typ varanan timme unde natten.. Så hade gärna velat få henne till att äta lite gröt eller välling innan läggdags .. Men känns såå långt iväg.. Inget verkar funka.. Och min sambo är inte hjälpsam! Han har sitt jobb att tänka på..och de är viktigast Nu........,

• Svar på tråden Vill bara ha bröstet
  • phillipha

Min som var lika dan. Han vart nästan 8 månader innan han ville äta något annat, skitjobbigt men man kan inte göra så mycket.

Prova någon fruktpure på gröten, de är ju vana vid söt bröstmjölk!

• 1990amanda
    phillipha skrev 2013-09-27 10:19:11 följande:
    Min som var lika dan. Han vart nästan 8 månader innan han ville äta något annat, skitjobbigt men man kan inte göra så mycket. Prova någon fruktpure på gröten, de är ju vana vid söt bröstmjölk!
    <3 Thor 2011-01-27 <3

Ja vist är de jobbigt... Ja har testat de men hon grinar illa till nästan all fruktpure..
  • La Lola

Om du vill sluta amma så är det ersättning du ska ge i första hand.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Natulcien
    La Lola skrev 2013-09-27 11:17:52 följande:
  • phillipha

Då är hob nog inte redo helt enkelt. Lägg bort allt mat och satsa på att lära henne dricka ersättning istället. Prova olika flaskor tills du hittar en som hon gillar. Tomme tippe har en som är bröstlik, prova den! Du får sen testa olika sorters eraättning eftersom de smakar olika.

• keron
    La Lola skrev 2013-09-27 11:17:52 följande:
  • 1990amanda
    phillipha skrev 2013-09-27 12:55:11 följande:
    Då är hob nog inte redo helt enkelt. Lägg bort allt mat och satsa på att lära henne dricka ersättning istället. Prova olika flaskor tills du hittar en som hon gillar. Tomme tippe har en som är bröstlik, prova den! Du får sen testa olika sorters eraättning eftersom de smakar olika.
    <3 Thor 2011-01-27 <3

Ja får nog försöka med det!
Svar på tråden Vill bara ha bröstet