• anna2701

Falskt positivt? eller är jag verkligen gravid?

Hej!
    Jag och min sambo har gjort vårt tredje IVF försök nu. Jag fick 2 jättefina små embyon tillbaka den 18/9. Tog ägglossningsspruta den 14/9 så den borde väl ha gått ur kroppen. I dag den 27/9  kunde jag inte hålla mig längre. Mitt resultat blev detta. Kan detta vara falskt positivt  eller är det verkligen ett riktigt plus?  Vågar jag bli glad?

• Svar på tråden Falskt positivt? eller är jag verkligen gravid?
  • Venne

Det ser ju väldigt positivt ut men jag vet inte om det kan vara falskt just vid ivf. Får du hormoner som kan påverka testen eller något eftersom du själv undrar?

• anna2701

Det enda jag tar är Crinone som för livmoderslemhinnan tjockare. Inget annat. Tänkte ta ett digitalt på måndag morgon. 

• anna2701

Jag är ckockad just nu. Jag har anat detta då jag somnat i soffan 2 kvällar i rad redan kl halv 9. Jag har mensvärk till och från och har inte samma aptit som förut. Otroliga humörsvägningar, kan bli arg för minsta lilla och ömma bröst. Men jag är rädd då jag haft två missfall innan. Ska testa om några dagar igen. Håller detta i sig så längta r jag verkligen efter VUL för att se om det finns ett eller om det till och med finns två små pyren som växer i mig. 

• Villblimamma

Positiv säger jag oxå. Stört Grattis till dig. Jag ruvar oxå på fjärde dagen idag. Ägglossning spruta finna kvara bara upp till tio dagar efter det då det finns inte längre. Jag tåg sprutan den 17 september och idag är jag på tionde dagen.

• anna2701

Hej vill bli mamma. Tack så jättemycket, är forfarande i chock. Du får verkligen skriva om ditt resultat. Vad roligt om vi skulle vara gravida samtidigt. Hoppas verkligen på ett plus för dig! Ett eller två ägg? 

• Villblimamma

Ts. Tack ska du ha. Jag satt bara ett ägg . Jag har fått lite problem:( alltså en dag efter insättningen mådde jag illa och ont i ryggen och lite i nedre delen har jag fått i mer än en vecka då jag inte ruvade ens. Då gjorde jag ett graviditetstest bara för skojs skull och fick svag positiv vilken jag blev chockad hela natten att hur kan det bli positiv på en dag ? Då jag startade ett tråd och skrev då. Jag fick veta att ägglossning spruta kan ge falsk positiv. Nu jag gjorde igen för att det har gått mer än tio dagar då ficka jag positiv graviditetstest lite starkare än igår. Hur kan det bli så alltså jag är bara på fjärde dagen och få pluss ?

Svar på tråden Falskt positivt? eller är jag verkligen gravid?