• FreeSpirit93

8 år utan att jag blivit gravid.

Hej!

Jag började ha sex vid en ålder av 12 år.
    Nu är jag 20 år och aldrig under dessa 8 åren så har jag blivit gravid.
    (Jag har inte direkt skyddat mig heller förutom i 2 år då jag hade p-stav).

Nu är det såhär att jag blivit redo för barn och vill bli gravid men ingenting händer.
    Min mens är helt oregelbunden. Jag hade senast mens några dagar i slutet av Juli och inte haft sedan dess men ibland kan den komma efter 2-3 månader och då kan jag ha mens i cirka 2-3 veckor.
    Jag har gått till en gynekolog som bara kollade hur jag såg ut och inte ansåg det nödvändigt att gå längre med det. "Ge det tid" fick jag höra, även när jag berättade att min mens inte är som den ska.
    Jag har även använt stickor för att kolla när min ägglossning är men det har aldrig visat någonting.

Någon som varit med om något liknande eller har tips på vad jag kan göra?

Jag mår extremt dåligt över detta & vet inte vad jag ska ta mig till..

Tack på förhand. / Fill

• Svar på tråden 8 år utan att jag blivit gravid.
  • Hannah76

Har du haft några infektioner? tänker om du enbart har haft oskyddat sex så har du ju utsatt dig för stora risker.

• FreeSpirit93

Jag har gått och testat mig regelbundet för sjukdomar och andra problem och jag har aldrig haft några genitala problem, sjukdomar eller infektioner. Enligt gynekolog så är allt okej där nere.

Jag har bara varit sexuellt aktiv med få personer och därför inte tänkt på att skydda mig, de två första hade även inte varit med andra före mig. Nuvarande har dock varit med andra före mig.

Men de har aldrig gjort andra tester än att de kollat och känt på mig hos gynekologen och vill inte utreda mer. Jag får bara höra "Du är ung, du har gott om tid på dig!"... Visst har jag det men tycker man ska få chansen att bli utredd även om man är ung eftersom min mens beter sig konstigt och jag har ofta svåra smärtor i nedre delen av magen, även när jag inte har mens.

• FreeSpirit93

Nej, de har bara känt & tittat på mig som sagt.
    Jag ringde idag igen då mina smärtor är så extrema så jag varit sängliggande i en vecka och mått riktigt pyton. Då sade de att "det är ju inget akut" men vi kan ordna en tid nästa månad. Så jag hoppas att jag äntligen blir utredd men har hört detta så många gånger så jag vågar inte hoppas på någonting.. 

Svar på tråden 8 år utan att jag blivit gravid.