• Havanna82

Ta bort kisslukt

Jag har en katthona som blivigt i löpen och kissar alltid då i soffan! Jag ger henne p-piller, men av någon anledning har hon kommit ilöpen nu!

Är det någon som har ett tips på hur jag får bort kisslukten? Jag kan tvätta omdragen, men själva kuddarna luktar ju..
    Till saker hör att på måndag får jag hem en till katt och jag vill inte att denna ska känna av kisslukten och själv börja kissa där..

• Svar på tråden Ta bort kisslukt
  • evita

förr fanns det nåt som hette FEBREEZE... funkade superbra... nu hittar vi inte det i affären längre så häromdan testade vi med sån där spray men har mot fotjuice... och det funkade faktiskt rätt bra...

annars har jag hört att ättika kan funka åxå... men det har jag inte testat... antar att det då luktar ättika istället...

• betti

Vi använde ättika, visst det luktar det istället men bara ett tag!
    Kisslukten försvinner väldigt effektivt.

(Fast i och för sig behövde vi aldrig använda det i soffan...)

• Jag är Dinah

Vädra dem lääänge! Vår ena kisse har fått för sig att kissa i sängen ibland och hur fräscht är det??!! Men vi hänger ut vår tjock bäddmadrass varje gång i ett par dygn och det hjälper faktiskt!

• Lillan7704

Har åxå använt ättika precis som Betti, funkar jättebra!

• snobben

I detta läge så är det nog ättika som gäller, det tar bort lukten bra. visst, det luktar ättika ett tag men det går bort. Dessutom så håller sig katten borta från soffan.

• Albins Farsa

Jag skulle då öppna fönstret eller dörren och hiva ut soffan omedelbart, troligen katten också antar jag. Sedan är det bara att hyra kärra och köpa en ny soffa och investera i ett elstängsel.

• MosterMaggi

*haha* elstängsel... Oj voj.

Biltema har ett sånt luktborttagningsmedel som Febreeze på sprejflaska. (Har inte testat det själv än. Men har tänkt ta det till extrahjälp efter storstäd av hundhår mm i bilen.

• KickStart

Kastrera kissen och precis som flera redan har skrivit- prova med ättika

• Isfjord

Ta kuddarna till en bilrekondfirma, dvs en manuell biltvätt som även städar bilarna invändigt och utför brand, mögel och tobaksröksanering. De har bla våtdammsugare, an maskin med ducshmunstycke som sprutar in rengörningsmedel i dynan och sedan ett dammsugarmunstycke som även suger vätskor.
    Det här är den enda rikstäckande kedjan jag kommer på nu. www.mrcap.com
    Kolla i Gula sidorna på bilvård, bilrekond mm vad du har för lokala firmor.

Svar på tråden Ta bort kisslukt