• ies

Vad tänker ni om namnet Olivia?

ja...Vad tänker ni om namnet Olivia? :)

Hållbart? Trendigt? gammaldags? wt? ;) flickigt? kvinnligt?

Vill hitta ett klassiskt hållbart namn som inte alla heter.    

• Svar på tråden Vad tänker ni om namnet Olivia?
  • fluu

Tänker gångbart, vanligt, "safe" och fint. Tycker att det är klassiskt och hållbart, men ack så vanligt. Det har varit väldigt vanligt ända sedan jag var liten(född 93), var alltid minst en Olivia i fotbollslaget, klassen eller kompiskretsen. Behöver inte vara negativt att det är vanligt tycker jag.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • 5by5

Tänker på olivia i sunset beach samt olivia godfrey (sp?) i hemlock grove. En brunhårig, egoistisk bitch mao :p

• Utropstecknet

Tänker på Karl-Alfreds flickvän. Verkar vara ett mycket vanligt namn hos dem födda under 1990-talet. Stött på ett flertal.

• Cilla93

Jag tycker det är ett vackert namn. Det är väl ganska vanligt i min ålder (90-tal) men jag upplever det absolut inte som att det är jättevanligt. 

• Mormorsrutan

Trots att det blivit så populärt på senare år, så tycker jag tyvärr att det är fult. Dels låter det kärringaktigt - jag drar det över samma kam som "Ottilia". Och dels påminner det mig om "olivfärgad hy". Inte vackert alls alltså.

• ies
    Mormorsrutan skrev 2013-10-02 20:09:43 följande:
    Trots att det blivit så populärt på senare år, så tycker jag tyvärr att det är fult. Dels låter det kärringaktigt - jag drar det över samma kam som "Ottilia". Och dels påminner det mig om "olivfärgad hy". Inte vackert alls alltså.

Alltså inte så fint på en med olivfärgad hy :/

Så svårt med namn till mörkare tjejer. Förslag?  
  • fluu

Förslag i lite liknande stil då:

Amelie
    Amanda
    Angelina
    Agnes
    Alicia
    Billie
    Cornelia
    Celeste
    Danielle/Daniella
    Elvira
    Emilia
    Filippa
    Felicia
    Gabriella/Gabrielle
    Hannah
    Isabella/Isabelle
    Ines
    Joanna
    Julia
    LeahLeonora
    Melina
    Miranda
    Matilda
    Nora
    Nicolina
    Rebecka
    Stella
    Simone
    Tyra

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Lakrits

Jätte fint på någon med olivfärgad hy!
    Min dotter har utländskt påbrå och passar utmärkt att heta så.

Jag valde det namnet för att jag som ung sett Cosby där den lilla tjejen hette just Olivia.

Svar på tråden Vad tänker ni om namnet Olivia?