• isolde 79

Frejkakudde

Hej har någon erfarenhet av att bära sitt "kuddbarn" i bärsele? Jag får inte använda sjalen pga lillens huvud, som blir felvridet då... Men i en bärsjalbutik sa de att jag kunde börja med sele när han har rundat 5 kg, och det har han nu! Är lite orolig för belastningen bara... Har en beco butterfly :)

• Svar på tråden Frejkakudde
  • Kronärtskocka

Vår dotter hade frejkakudde tills hon var sju veckor. Bar hemme i trikåsjal, vävd sjal samt pikkolo-bärsele. För att en bärsele ska funka med skenan måste det gå att göra sittytan smalare för ett litet barn. Det funkar även på beco gemini och babybjörns sele ska funka med. ( Även om jag hellre hade köpt en annan sele med längre användningstid än babybjörns) På vilket sätt blir barnets huvud fel i sjalen? Har du en sjal och du får det att funka vore det det enklaste nu. Sedan när skenan är borta har du fler selar att välja på. Hoppas du hittar ett bärdon som funkar för er, det är så mysigt att bära!

• isolde 79

Ja, älskar att bära! Så länge han sover, i sjalen vill han inte vara vaken... Vi jobbar med att träna bort en kraftig favoritsida hos honom. Han vill mest lägga huvudet åt ett håll, och kan inte sitta bekvämt med huvudet mot mitt bröst i sjalen, utan att vinkla huvudet fel. Beco butterfly har ju ett babyinlägg. Hoppas det funkar..! Så mkt att ta hänsyn till :)

Svar på tråden Frejkakudde