• Maroschka

extrem klåda i ljumskarna

Är det någon som haft detta?

Det började med att det kliade i ena ljumsken helt plötsligt och väldigt mycket. Det kliade snabbt mer och började även i andra ljumsken. Jag löste någonstans att man kan ha svamp i ljumskarna men har nu privat smörja med både pevaryl och kortimyk men det blir bara värre och nu har det spridit sig en bit ned efter insidan på låren
    Skulle försöka få tid till läkare imorse men alla telefontider var slut. Får prova på måndag igen. Men vad är det?? Kanske är svamp ändå men behövs starkare smörjika?

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
  • Svar på tråden extrem klåda i ljumskarna
  • Pluppisarna

Skabb?  Det smittar till och med på bussen .... Har du små blåsor mellan fingrarna ? 

äntligen 6 barns mamma <3
  • Maroschka
    Pluppisarna skrev 2013-09-27 21:11:02 följande:

Skabb?  Det smittar till och med på bussen .... Har du små blåsor mellan fingrarna ? 

äntligen 6 barns mamma <3
    Fy vad hemskt det lät

Inga blåsor men ska läsa på om skabb.
  • Philippa

Hur länge har du smörjt med salvan?

Har du bytt tvättmedel? 

• Maroschka
    Philippa skrev 2013-09-27 21:18:47 följande:

Hur länge har du smörjt med salvan?

Har du bytt tvättmedel? 

Vardera salva provade jag i någon vecka utan minsta resultat. Inget nytt tvättmedel.

När jag läser om skabb tycker jag det är en hel del som stämmer bortsett från att man får det an någon annan genom väldigt nära hudkontakt eller via sängkläder. Den enda jag har väldigt nära hudkontakt med är min man och mina barn och ingen av dom har några symptom och har bara sovit i min egen säng.
  • Anonym (a)

Mycket troligt svamp. Har du haft svamp på fötterna? kan du ha smittat dig till ljumskarna. Är det ett rött/brunt utslag med skarpa kanter? Du ska inte blanda pevaryl och kortimyk.

Antingen prova terbinafin eller canesten.    

• Maroschka
    Anonym (a) skrev 2013-09-27 21:26:25 följande:

Mycket troligt svamp. Har du haft svamp på fötterna? kan du ha smittat dig till ljumskarna. Är det ett rött/brunt utslag med skarpa kanter? Du ska inte blanda pevaryl och kortimyk.

Antingen prova terbinafin eller canesten.    

Ingen svamp på fötterna.

Utslagen syns knappt. Precis som skabb beskrivs
  • Maroschka

Så jävla typiskt att sånt här alltid sker till helgen så man måste vänta ända till måndag med att ringa.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~~Vilda 101214~~
Svar på tråden extrem klåda i ljumskarna