• Anonym (funkar det?!)

amningste, funkar det?

Ja funkar det? Får man mer mjölk eller vaddå?

Vill ju inte åka till hälsokosten och betala närmare 100 spänn för ett te som inte funkar..

• Svar på tråden amningste, funkar det?
  • minst

Köp inget konstigt te för 100 kronor utan gör eget, Åk till närmast affär eller rota i skafferiet efter kryddorna anis och fänkål.  Koka upp en liter vatten och häll/lägg i 1 tesked av varje krydda och låt det dra. Jag tyckte inte om att dricka det hela varmt utan lät det svalna och förvarade sedan drycken i kylskåpet. Hade kryddorna i hela tiden men silade bort fröerna innan jag drack.  Gissar att jag drack mellan 0,5 och 1 liter per dygn och fick garanterat mer mjölk av detta. Kan tillägga att jag inte hade lite innan heller men det "rann till " på ett helt annat sätt. Det tar ett par dagar innan jag märkte skillnad. Lycka till!

• Anonym (Sarah)
    minst skrev 2013-09-28 02:07:29 följande:
    Köp inget konstigt te för 100 kronor utan gör eget, Åk till närmast affär eller rota i skafferiet efter kryddorna anis och fänkål.  Koka upp en liter vatten och häll/lägg i 1 tesked av varje krydda och låt det dra. Jag tyckte inte om att dricka det hela varmt utan lät det svalna och förvarade sedan drycken i kylskåpet. Hade kryddorna i hela tiden men silade bort fröerna innan jag drack.  Gissar att jag drack mellan 0,5 och 1 liter per dygn och fick garanterat mer mjölk av detta. Kan tillägga att jag inte hade lite innan heller men det "rann till " på ett helt annat sätt. Det tar ett par dagar innan jag märkte skillnad. Lycka till!
    Så där gjorde jag också. Hjälpte väldigt bra. 
  • Annsiss

Fråga, är det verkligen kryddorna som gör grejen eller mer det att man blir påmind om att dricka mer vilket är lätt att glömma annars, ska kryddorna vara hela eller malda?

• Anonym (funkar det?!)

Undrar jag med hur kryddorna ska vara? Malt pulver eller hårda torra saker som nejlikor typ..

• Anonym (funkar det?!)

Hittade recept.

1 l vatten

2 tsk av fänkål, anis och kummin och låta det koka/dra i 15 min..

Drack igårkväll och idag, tycker mer det har sinat istället för och rinna till mer.

Tycker inte brösten blir något spända och hårda alls..

• Frau Farbissina

Testa lactation cookies. Googla recept. Brewers yeast som är vad som får fart på produktionen finns på www.vitaminpharmacy.se Det riktigt sprutar mjölk sen jag började med dessa.

Really?
  • Anonym (funkar det?!)

Vanlig öljäst alltså. Finns ju på Ica och apoteket tror jag.

Ska testa.

• Frau Farbissina
    Anonym (funkar det?!) skrev 2013-09-30 04:07:10 följande:
    Vanlig öljäst alltså. Finns ju på Ica och apoteket tror jag.

Ska testa.
    Nej inte vanlig öljäst. Det närmaste du kommer brewers yeast här är bjäst men den kan du inte värma så du kan inte baka med det. Däremot kan du köpa bjäst på hälsokostaffären och ta 1 msk till yoghurt till exempel. Var varnad... Det smakar rö...
    Really?
Svar på tråden amningste, funkar det?