• skg

bärsele tips

Någon som vet vilken bärsele som är bra. Jag har kollat lite på babybjörn och manduca. Men jag tror jag kommer använda den flitigt på hundpromenader och mkt annat så vill jag ha ett bra bärsele. Tipsa mig gärna:)

• Svar på tråden bärsele tips
  • Fantasilös

Ergo baby är väldigt bra. Enda nackdelarna är att man inte kan ha bebisen framåt på magen och att den känns lite klumpig med spädbarnsinlägget o så blev det lite väl varmt för bebisen i inlägget i somras. Men så fort bebisen vuxit till sig o slipper inlägget så är den jättebra. Har ryggproblem men känner inte av speciellt mycket även om jag bär en timma i sträck. Finns fickor på framsidan där man kan ha kort, mobil mm:)

• Flickan och kråkan

Det beror på hur du är konstruerad. Finns många bra ergonomiska bärselar. Vilken som är bäst beror på bärarens kroppsform. Jag är för liten för manducan exempelvis, men en kanonsele som sambon bär i. Utbudet blir större dessutom om man sjalar allra första tiden.Välj inte babybjörn. Exempel på ergonomiska bärselar:

Ergo
    Manduca
    Beco (flera olika modeller)
    Pognae
    Boba 

• Chava

Ergo baby är fantastisk utan spädbarnsinlägget när bebben är 4 månader innan dess körde jag med sjal och det var underbart för både baby och mig.

Svar på tråden bärsele tips