• Anonym (ts)

Sköldkörteln, tre olika provsvar

Min läkare tog prov för sköldkörteln tsh, det togs 3 prover.

Proverna togs och visade:

Måndag morgon: 9,8 mle/L
    Måndag eftermiddag: 4,5 mle/L
    Tisdag morgon: 8,7 mle/L

Detta är det enda jag vet om proverna, kan någon hjälpa mig tyda detta? vad mer kan man ta prover på? Kan någon kunnig eller som har hypotyreos ge någon insikt?

Det enda min läkare sa är att jag ska lämna blodprov igen nu på måndag morgon.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-28 22:47
    Proverna är tagna under tre veckors tid, en gång i veckan.

• Svar på tråden Sköldkörteln, tre olika provsvar
  • Anonym (ts)

Någon?

• Anonym (Voj)

Det ser ju ut som hypo, absolut. Kolla även T3 och T4, även reverse T3 och T4 och antikroppar. Hur mår du? Du måste ju vara rejält trött?

• Nakirfa Rats

Sköldkörtelprov ska väl tas på morgonen? 
    Åtminstone för mig, som ätit Levaxin sedan 1999, har det alltid blivit sagt att prov ska tas före kl.10. 

• Anonym (ts)
    Anonym (Voj) skrev 2013-09-28 23:29:36 följande:
    Det ser ju ut som hypo, absolut. Kolla även T3 och T4, även reverse T3 och T4 och antikroppar. Hur mår du? Du måste ju vara rejält trött?
    Ja, jag har de typiska symtomen. Är trött oavsett hur bra jag sovit/sovit ut.
    Har känt i ett år nu att jag är seg, trött och har ingen ork. Svårt att reglera kroppstemp.
    Nakirfa Rats skrev 2013-09-29 00:19:22 följande:
    Sköldkörtelprov ska väl tas på morgonen? 
    Åtminstone för mig, som ätit Levaxin sedan 1999, har det alltid blivit sagt att prov ska tas före kl.10. 
    Ska ta nästa prov på morgonen så 3 av 4 är morgonprover.
    Det provet som visade 4, 5 togs på eftermiddagen.

• Anonym (ts)

Fjärde provsvaret fick jag inte veta vad det var. Doktorn ringde och sa att jag ska testa 25 mg Levaxin i 6 veckor och sedan ta om blodprov.

Kommer 25 mg göra någon skillnad?

Svar på tråden Sköldkörteln, tre olika provsvar