• Anonym (ich)

Vanligt att kvinnor sticker kniven i ryggen medans män är rak på sak?

En sak som jag lagt märkte till som jag också frågat mina vänner, om dem tycker det är lite så att i konflikter: får man en kniv i ryggen (inte bokstavligt) av en kvinna medans män är mer rak på sak. Dvs man vet inte ens vad man gjort för fel, men helt plötsligt har man en kniv i ryggen- något som oftast använts av kvinnor medans män är mer rak på sak (man vet iaf varför man får kniven i ryggen)... ;P Mina vänner höll med i frågan.

Dvs hon kan le och vara jätteglad, sen helt plötsligt har du en kniv i ryggen...

Fler som tycker såhär?
    Vanligare att kvinnor använder mera diskreta metoder för att bli av med sina nemesis medan män är mer rak på sak?

• Svar på tråden Vanligt att kvinnor sticker kniven i ryggen medans män är rak på sak?
  • Anonym (ich)

Gör det?

• Felizia

Det är en fördom. Män är precis lika falska (i den mån det finns sådana personer) och snackar skit om varandra. Ibland döljs ren mobbing bakom "dunk i ryggen och hö hö hö-skämt...

• Isnogood

Handlar inte om kön i sig, handlar om individer o deras beteende.
    Finns lika många kålsupare i "båda läger". 

I live on the dark side...the devil is my confederate
  • Truth

Det finns en sanning i det TS skriver. Grejen är den att kvinnor och män kommunicerar på olika sätt. Män är mer rak på sak dvs ställer en rak fråga... 

Mannen: -Vill du mysa ikväll framför TV:n?.
    Kvinnan: - Ja gärna <3

Kvinnor väljer ofta istället att ställa samma fråga men genom ett konstaterande istället för fråga, på följande vis:

Kvinnan: - Det är Idol på TV ikväll.
    Mannen: - Ok, men då kan jag lira lite datorspel under tiden. Jag gillade inte den där spännisen som gick vidare förra veckan...

Det är inte lätt att vara man, det är det inte...

Sanningen att säga så är det jag säger sant
  • Isnogood
    Truth skrev 2013-09-28 17:47:26 följande:
    Det finns en sanning i det TS skriver. Grejen är den att kvinnor och män kommunicerar på olika sätt. Män är mer rak på sak dvs ställer en rak fråga... 

Kvinnor väljer ofta istället att ställa samma fråga men genom ett konstaterande istället för fråga, på följande vis:

Mannen: - Ok, men då kan jag lira lite datorspel under tiden. Jag gillade inte den där spännisen som gick vidare förra veckan...

Då måste jag vara man Obestämd

Fast det är jag ju inte.

Ändå, så säger jag vad jag tycker o tänkte o bäddar inte in det i massa lummiga flummiga "lista ut detta om du kan"
    Tiden är för dyrbar, o vill inte riskera att inte bli förstådd.

Vill jag ha sex, så säger jag att jag vill ha sex.
    Enkelt         
  • Anonym (ich)
    Truth skrev 2013-09-28 17:47:26 följande:

Hade han sagt det är idol på tv ikväll hade jag frågat...
    yes...? (and?).

Ja, jag är med på vad du menar. Man måste lista ut vad hon säger... min väninna kan vara jättetrevlig och visa upp ett leende när hon blir obekväm fast jag vet hon inte är det, en f.d väninna var också väldigt trevlig sedan svängde det plötsligt över. Det är inte lätt att vara tjej heller.

Det finns ett talesätt om att hjälp den kvinna som lämnar tjejgruppen först....

Jag börjar nästan tro det är sant...

men jo sättet att kommunicera kan ju vara en sån sak som gör lite skillnad.
    Isnogood skrev 2013-09-28 17:51:25 följande:
    Vill jag ha sex, så säger jag att jag vill ha sex.
    Enkelt         

Ännu bättre att man börjar suga av honom, eller om man snabbt vill få honom kåt igen till rond två kan man ta fram en dildo och gnida sig mot honom med den och stöna i örat. Då går det fort. ;P Offtopic javisst men jag var tvungen att säga att det är ännu bättre att bara göra det- än säga.
  • Truth

N ikan vrida på det i all oandlighet om ni  så vill men det jag skrev ovan är sanningen om varför det ofta uppstår missförstånd inom en relation. Sedan kan man självklart vända på rollerna i historien. Men resultatet är detsamma ändå...

• Isnogood
    Truth skrev 2013-09-28 18:23:00 följande:
    N ikan vrida på det i all oandlighet om ni  så vill men det jag skrev ovan är sanningen om varför det ofta uppstår missförstånd inom en relation. Sedan kan man självklart vända på rollerna i historien. Men resultatet är detsamma ändå...

Jag förstår vad du menar, men kände det lite som att "alla" kvinnor var så, vilket jag ville förtydliga att de inte är
  • Myling

Jag har inte märkt av det själv.

Men om det stämmer tror jag det är för att männen är i överläge generellt. Då kan man nedgöra sin fiende i fullt dagsljus medan kvinnorna får ta skydd av mörkret.

• Anonym (ich)
    Truth skrev 2013-09-28 18:23:00 följande:
    ...läste om kommunikation på konfliktlösning kursen. Det stämmer att språket- kommunikationen i sig
    är otillräcklig och klumpig.

Nu ville jag dock veta om beteendet : tekniken att sticka någon i ryggen är en metod-  vanligare hos kvinnor än hos män. Bara lite allmänt.

• Anonym (tjej)

Det som jag har märkt är att jag har varit brutalt ärlig jämfört med de pojkvänner jag har haft samtidigt som de har tassat på tå runt mig och gjort massa otydliga signaler som de sedan gråter över att jag inte snappat upp. Riktigt trött på otydliga människor.

• Truth
    Anonym (ich) skrev 2013-09-28 18:48:43 följande:
    ...läste om kommunikation på konfliktlösning kursen. Det stämmer att språket- kommunikationen i sig
    är otillräcklig och klumpig.

Nu ville jag dock veta om beteendet : tekniken att sticka någon i ryggen är en metod-  vanligare hos kvinnor än hos män. Bara lite allmänt.

Ok det är lugnt. Jag överlåter den biten till andra som är kunnigare om beteenden. :)
Svar på tråden Vanligt att kvinnor sticker kniven i ryggen medans män är rak på sak?