• Anonym (Kissi)

Jag är vuxen och sängvätare - fråga mig vad du vill...

Varsågoda att fråga. Jag är Kissi, livslång sängvätare.

• Svar på tråden Jag är vuxen och sängvätare - fråga mig vad du vill...
  • Anonym (Bird)

Vad beror det på? Hur gammal är du? Har du nattblöja?

• Anonym (Kissi)
    Anonym (Bird) skrev 2013-09-29 08:19:10 följande:
    Vad beror det på? Hur gammal är du? Har du nattblöja?

Det beror på liten blåsa och svaga muskler. Ja jag har blöja på natten.
  • Anonym (Reagerar)

Jag reagerar på det du skriver i din trådstart. Vad är det som säger att du kommer lida av det här livet ut? Det finns hjälp att få, om man vill...

• Anonym (Eeee)

Vuxna säng ägare får alltid blötalarm att ha på madrassen så så fort första droppen kommer så går ett högljutt alarm av, mitt i natten, och på så vis lär de sig avvänjas vid denna vana. Men du har alltså inte sökt vård. Du gillar att kissa på dig och har en blöjfetish misstänker jag. Det är ju nåt helt annorlunda från de som inte vill kissa i sängen och din fråga hör hemma i sexforumet där rubriken bör lyda att du får sexuell stimulation av att kissa på dig och bära blöja.

• Anonym (Eeee)
    Anonym (Eeee) skrev 2013-10-06 20:25:56 följande:
    Vuxna säng ägare får alltid blötalarm att ha på madrassen så så fort första droppen kommer så går ett högljutt alarm av, mitt i natten, och på så vis lär de sig avvänjas vid denna vana. Men du har alltså inte sökt vård. Du gillar att kissa på dig och har en blöjfetish misstänker jag. Det är ju nåt helt annorlunda från de som inte vill kissa i sängen och din fråga hör hemma i sexforumet där rubriken bör lyda att du får sexuell stimulation av att kissa på dig och bära blöja.

SÄNGVÄTARE ska det stå, inte säng ägare.
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (Reagerar) skrev 2013-10-06 20:20:30 följande:
    Jag reagerar på det du skriver i din trådstart. Vad är det som säger att du kommer lida av det här livet ut? Det finns hjälp att få, om man vill...
    Livslång så här långt i alla fall.
  • balancedcha0s
  • Anonym (Bird)

Plastbyxor också, eller?
  • Anonym (Undrande)

Hur funkar det och hur påverkar det ditt sociala liv?

• Anonym (Kissi)
    Anonym (Undrande) skrev 2013-10-24 08:44:49 följande:
    Hur funkar det och hur påverkar det ditt sociala liv?

Det är inte så bra för det sociala livet. Jag skäms och har svårt att berätta för en man att jag har nattblöja.
  • Anonym (Bird)
    Anonym (Kissi) skrev 2013-10-30 11:41:16 följande:

Det är inte så bra för det sociala livet. Jag skäms och har svårt att berätta för en man att jag har nattblöja.
    Då får du aldrig ligga då?
  • ElisaT

Vänta ett tag! De påståenden du gör är inget du kan veta något om, det om sexforumet mm.

Jag har kissat på mig hela livet. I olika omgångar har jag provar ”blötlarm”. Det som händer mig ar att jag kissar på mig när det larmar. Jag har också provat olika läkemedel som visst hjälper till en del men inte fullt ut så jag är hänvisad till blöjor (jag vägrar att ha kateter mm).

Du måste förstå att det finns olika anledningar till inkontinens, medicinska och andra. Jag har blivit utredd flera gånger utan resultat. Jag har slutat med det på grund av dåligt bemötande.

Jag väste upp med en alkoholiserad mor som inte tog tag i mitt problem och allt var ”bra” bara jag inte hade blöja ”så det inte blir blött någonstans”. Hon höll själv inte tätt när hon druckit. Så fortsatte det för mig  (fast jag dricker inte) med blöjor av olika slag. I ungdomen var det ett helvete fast nu i mogen ålder har jag accepterat det och mig själv, att det går att leva ett bra liv med blöjor. För att nå dit har jag också fått hjälp av en psykolog.

Jag har också fått lättare att acceptera andra.

De som gillar att hålla på med blöjor det har ofta ett trygghetsbehov. Det finns också de så har ett behov av att känna sig säkra. Så finns ju naturligtvis de som inte håller tätt av medicinska skäl, psykologiska skäl och av andra skäl. Så, fördöm ingen!
  • Anonym (läckan)
    ElisaT skrev 2013-11-13 19:26:08 följande:

Vänta ett tag! De påståenden du gör är inget du kan veta något om, det om sexforumet mm.

Jag har kissat på mig hela livet. I olika omgångar har jag provar ”blötlarm”. Det som händer mig ar att jag kissar på mig när det larmar. Jag har också provat olika läkemedel som visst hjälper till en del men inte fullt ut så jag är hänvisad till blöjor (jag vägrar att ha kateter mm).

Du måste förstå att det finns olika anledningar till inkontinens, medicinska och andra. Jag har blivit utredd flera gånger utan resultat. Jag har slutat med det på grund av dåligt bemötande.

Jag väste upp med en alkoholiserad mor som inte tog tag i mitt problem och allt var ”bra” bara jag inte hade blöja ”så det inte blir blött någonstans”. Hon höll själv inte tätt när hon druckit. Så fortsatte det för mig  (fast jag dricker inte) med blöjor av olika slag. I ungdomen var det ett helvete fast nu i mogen ålder har jag accepterat det och mig själv, att det går att leva ett bra liv med blöjor. För att nå dit har jag också fått hjälp av en psykolog.

Jag har också fått lättare att acceptera andra.

De som gillar att hålla på med blöjor det har ofta ett trygghetsbehov. Det finns också de så har ett behov av att känna sig säkra. Så finns ju naturligtvis de som inte håller tätt av medicinska skäl, psykologiska skäl och av andra skäl. Så, fördöm ingen!
    Kan bara instämma, inlägget om sexforumet är inget annat än kränkande och inget att fästa sej vid.
    Orsakerna till sängvätning i vuxen ålder kan vara väldigt varierande och svåra att finna, har själv genomgått omfattande utredningar och testat många behandlingsalternativ utan att kunna fastställa någon specifik orsak.
    Vissa mediciner har hjälpt mej en del men inte fullt ut och definitivt inte utan biverkningar, har därför funnit att blöja på natten passar mej bäst.
    Det finns undersökningar som pekar på att ca 1% av den vuxna befolkningen lider av nattliga urinläckage så vi är knappast ensamma, hur man sedan väljer att hantera sina problem får ju liksom bli upp till var och en.
  • Anonym (Kissi)
    Anonym (Bird) skrev 2013-11-03 15:20:14 följande:
    Då får du aldrig ligga då?

Jag har ingen man nej, om det var det du menade...
  • Anonym (Bird)

Jag är seriöst nyfiken på ur det känns att kissa i blöja? Märker du när kisset kommer eller först efteråt? Kan du prata om dina problem?

• Anonym (Martin)

Känns faktiskt jätte skönt att kissa i mina blöjor. I bland märker jag det men inte alltid. Går till min läkare tre gånger om året. Eller pratar jag med min flickvän om mitt problem.

• Anonym (Bjöjman)

Jag vet hur det känns att vara sängvätare och varje gång jag går till sängs sätter jag på mig en stor skön Tena Slip Blöja som jag i sömnen inte märker att jag kissar i och är uppsvälld när jag vaknar men fortfarande skön. Då blir det att jag kissar ännu mer i blöjan innan jag orkar stiga upp.
    Dessutom behöver jag även blöja dagtid då jag  har en liten och svag blåsa och inte kan hålla mig tills jag hinner till toaletten. Då använder jag Molicare byxblöjor som är jättesköna dynor mellan benen och ibland märker jag  knappt att jag kissar i dem. Socialt har det varit pinsamt att behöva blöja fast när jag har lärt mig att leva med mitt handikapp känns det tryggt och skönt att ha blöja

Svar på tråden Jag är vuxen och sängvätare - fråga mig vad du vill...