Jag är vuxen och sängvätare - fråga mig vad du vill...
Varsågoda att fråga. Jag är Kissi, livslång sängvätare.
Varsågoda att fråga. Jag är Kissi, livslång sängvätare.
Vad beror det på? Hur gammal är du? Har du nattblöja?
Jag reagerar på det du skriver i din trådstart. Vad är det som säger att du kommer lida av det här livet ut? Det finns hjälp att få, om man vill...
Vuxna säng ägare får alltid blötalarm att ha på madrassen så så fort första droppen kommer så går ett högljutt alarm av, mitt i natten, och på så vis lär de sig avvänjas vid denna vana. Men du har alltså inte sökt vård. Du gillar att kissa på dig och har en blöjfetish misstänker jag. Det är ju nåt helt annorlunda från de som inte vill kissa i sängen och din fråga hör hemma i sexforumet där rubriken bör lyda att du får sexuell stimulation av att kissa på dig och bära blöja.
Hur funkar det och hur påverkar det ditt sociala liv?
Vänta ett tag! De påståenden du gör är inget du kan veta något om, det om sexforumet mm.
Jag har kissat på mig hela livet. I olika omgångar har jag provar ”blötlarm”. Det som händer mig ar att jag kissar på mig när det larmar. Jag har också provat olika läkemedel som visst hjälper till en del men inte fullt ut så jag är hänvisad till blöjor (jag vägrar att ha kateter mm).
Du måste förstå att det finns olika anledningar till inkontinens, medicinska och andra. Jag har blivit utredd flera gånger utan resultat. Jag har slutat med det på grund av dåligt bemötande.
Jag väste upp med en alkoholiserad mor som inte tog tag i mitt problem och allt var ”bra” bara jag inte hade blöja ”så det inte blir blött någonstans”. Hon höll själv inte tätt när hon druckit. Så fortsatte det för mig (fast jag dricker inte) med blöjor av olika slag. I ungdomen var det ett helvete fast nu i mogen ålder har jag accepterat det och mig själv, att det går att leva ett bra liv med blöjor. För att nå dit har jag också fått hjälp av en psykolog.
Jag har också fått lättare att acceptera andra.
Vänta ett tag! De påståenden du gör är inget du kan veta något om, det om sexforumet mm.
Jag har kissat på mig hela livet. I olika omgångar har jag provar ”blötlarm”. Det som händer mig ar att jag kissar på mig när det larmar. Jag har också provat olika läkemedel som visst hjälper till en del men inte fullt ut så jag är hänvisad till blöjor (jag vägrar att ha kateter mm).
Du måste förstå att det finns olika anledningar till inkontinens, medicinska och andra. Jag har blivit utredd flera gånger utan resultat. Jag har slutat med det på grund av dåligt bemötande.
Jag väste upp med en alkoholiserad mor som inte tog tag i mitt problem och allt var ”bra” bara jag inte hade blöja ”så det inte blir blött någonstans”. Hon höll själv inte tätt när hon druckit. Så fortsatte det för mig (fast jag dricker inte) med blöjor av olika slag. I ungdomen var det ett helvete fast nu i mogen ålder har jag accepterat det och mig själv, att det går att leva ett bra liv med blöjor. För att nå dit har jag också fått hjälp av en psykolog.
Jag har också fått lättare att acceptera andra.
Jag är seriöst nyfiken på ur det känns att kissa i blöja? Märker du när kisset kommer eller först efteråt? Kan du prata om dina problem?
Känns faktiskt jätte skönt att kissa i mina blöjor. I bland märker jag det men inte alltid. Går till min läkare tre gånger om året. Eller pratar jag med min flickvän om mitt problem.
Jag vet hur det känns att vara sängvätare och varje gång jag går till sängs sätter jag på mig en stor skön Tena Slip Blöja som jag i sömnen inte märker att jag kissar i och är uppsvälld när jag vaknar men fortfarande skön. Då blir det att jag kissar ännu mer i blöjan innan jag orkar stiga upp.
Dessutom behöver jag även blöja dagtid då jag har en liten och svag blåsa och inte kan hålla mig tills jag hinner till toaletten. Då använder jag Molicare byxblöjor som är jättesköna dynor mellan benen och ibland märker jag knappt att jag kissar i dem. Socialt har det varit pinsamt att behöva blöja fast när jag har lärt mig att leva med mitt handikapp känns det tryggt och skönt att ha blöja