• Anonym (villmårbra)

Sertralin?

Jag har fått sertralin idag mot tvångstankar och ångest, och lätt depression.

Ska börja med 25mg, kanske inte behöver åka dosen heller, hoppas inte det.
    Har även fått lergigan vid behov.

Finns det nån som upplevt förbättringar redan första dagarna?

• Svar på tråden Sertralin?
  • Anonym (ca 3-4 veckor)

Hej! Jag började med setralin 25 mg i 5 dagar sedan ökade jag till 50 mg, så det kör jag på nu. Jag började känna effekt efter ca 3-4 veckor och har nu ätit dom i 5 månader. Jag har även varit på avslappning och kört mindfulness vilket har hjälpt mig mycket på vägen också. Nu känner jag mig stabil, vilket känns jätte härligt.

Jag har även Lergigan som jag tar när ångesten blir för jobbig. Då tar jag 2 tabletter på kvällen, i början tog jag dom ganska ofta men nu kanske det blir 2 tabletter på 4-5 månad. 

Just nu kanske det känns omöjligt och det kan som sagt var ta några veckor innan det känns bättre, men snart kommer du förhoppningsvis känna dig bättre =) 

• Anonym (fia)

Har ätit sertralin i omgångar som lite yngre. De funkade helt okej efter ett tag. Sexkänseln försvann helt dock. 
    Det som hjälpte var att jag mer fick inställningen "Äsch, whatever" istället för att freaka ut som jag kanske annas skulle göra ang den saken då jag tog det för ODC tankar och ångest.

• Anonym (andningsbesvär)

Jag provade sertralin vid ett tillfälle. började med 25 mg och mådde bättre bara efter ett par dagar sen ökade jag till 50 mg och jag mådde verkligen jätte dåligt. Orkade inte gå upp för trappan till lägenhet. Flåsade värre än värst så jag fick avbryta och efter det så försämrades min astma väldigt mkt och tog lång tid innan jag fick kontroll på den igen.

• Anonym (prozac)

Jag har som mest ätit 150 mg Sertralin. Vad som hände? Det hjälpte ibland, sexlusten var bara att säga adjö till och så 15 kg upp trots bra matvanor. 

Nu äter jag Fluoxetin och mår helt okej. Det är också ett SSRI, men det ska vara hyfsat viktneutralt.

• Anonym (villmårbra)

Jag tror jag kommer kunna hålla mig på 25mg!
    Behöver man gå upp i vikt av det ?

• Anonym (fia)
    Anonym (villmårbra) skrev 2013-09-30 12:26:36 följande:
    Jag tror jag kommer kunna hålla mig på 25mg!
    Behöver man gå upp i vikt av det ?
    Jag gick inte upp i vikt så det är nog väldigt olika.
  • Anonym (fia)
    Anonym (fia) skrev 2013-09-30 13:20:46 följande:
    Jag gick inte upp i vikt så det är nog väldigt olika.
    Men sexlusten var bara att säga hejdå till som sagt, jag tyckte inte det var värt det tillslut. 
    Och de säger ju att man inte ska sluta ta tabletterna bara sådär, utan trappa ner.
    Jag hade tagit länge o slutade tvärt. Vart inte helt knäpp av det dirr, hehe

• Anonym (villmårbra)

Att sexlusten försvinner är bara bra för mig, är singel och utan p-piller Glad
    Vore enbart positivt att inte ha sexlust just nu!

Klarar jag mig med en halv tablett är jag glad!
    Jag inser att jag måste bearbeta saker som ligger gömda, samt hitta jobb och försöka hitta vad jag vill i livet.
    Det är mycket därför jag är så nere just nu för jag har inget att se fram emot eller greppa i framtiden, arbetslös är helt värdelöst!!

• Anonym (fia)
    Anonym (villmårbra) skrev 2013-09-30 15:08:04 följande:
    Att sexlusten försvinner är bara bra för mig, är singel och utan p-piller Glad
    Vore enbart positivt att inte ha sexlust just nu!

Klarar jag mig med en halv tablett är jag glad!
    Jag inser att jag måste bearbeta saker som ligger gömda, samt hitta jobb och försöka hitta vad jag vill i livet.
    Det är mycket därför jag är så nere just nu för jag har inget att se fram emot eller greppa i framtiden, arbetslös är helt värdelöst!!
    Är i samma sits som du, söker jobb efter jobb efter jobb
    Lite sertralin vore inte helt fel, men vill inte behöva börja igen. Vill klara mig utanGlad 
Svar på tråden Sertralin?