• FruC

Missfall+utomkvedshavandeskap???

För tre veckor sedan plussade jag, bara dagen efter började det komma små blödningar. Jag kollade en vecka senare och fortfarande ett plus och några dagar senare också plus. Sen förra torsdagen kände jag att missfallet kom på morgonen, såg det även på papper i toan. Var i vecka 7-8 då. Kissade negativt den eftermiddagen och på fredagen var livmodern tom under kontroll men dom kände den var svullen och varit gravid. Vi trodde vanligt missfall men eftersom jag fortfarande hade så ont så tog dom blodprov i fredags och nu i tisdags, mina "gravidhormoner" i blodet blev högre. I torsdags fick jag då åka in akut efter att ha pratat med läkaren som läst av provsvaren. Och igår fick jag operera bort ena äggledaren då dom såg en misstänkt graviditet på den.
    Usch så jobbigt. Först nog jobbigt med missfallet och nu det här... :(
    Någon annan som varit med om liknande?

• Svar på tråden Missfall+utomkvedshavandeskap???
  • Fröetjuni13

Hej. I juni plussade jag och började blöda dagen efter. Blödde en vecka men testde fortf positivt efter det. Fick veckan efter tid för vul. De såg inget och sa missfall. Jag fortsatte blöda och de sa att hade de inte slutat om 10 dagar skulle jag höra av mig igen. Efter 14 dagar åkte jag in akut och de misstänkte utomkveds. Tog blodprov och två dagar senare nytt prov. Lades in akut direkt efter det och blev av med vänster äggledare. Det finns hopp. Vi började försöka direkt igen och nu har jag precis plussat efter 3 försök. Nu återstår det bara att se att denna grav sitter rätt.

• lilsis

Inget mf, "bara" X i höger äggledare, togs bort i fredags. Så nu väntar jag på ÄL.

Svar på tråden Missfall+utomkvedshavandeskap???