• Nr 14

Större vinteroveraller (från strl 122 och uppåt?)

Hej!
    Vart hittar man varma vinteroveraller i större storlekar? Har en dotter på 6 år som är 122 cm lång så hon lär ju behöva minst 128 i storlek. Vart hittar jag en varm och snygg sådan? Såg att Stadium hade erbjudande för någon vecka sedan men de va slut när vi kom... Alla tips mottages tacksamt!!

• Svar på tråden Större vinteroveraller (från strl 122 och uppåt?)
  • Busbellan

De flesta overaller finns väl i 128 skulle jag tro. Jag gillar egentligen Molo men i år fick min 6-åring didriksons eftersom hon valde det själv. Men i den behöver nog din dotter bara 120. Jag köpte 110 till dottern som är 118 cm lång nu

Mamma till Nora, August och Ella
  • Mrs Firren

Jag köpte också precis Didrikssons i 120, men den fanns i större. Stadiums ena modell fanns i större storlekar, medan den med högre vattenpelare (och dyrare) bara fanns upp till 116.

• idétorka

Intersport overall strl 130. Tror det var McKinley och att den kostade 799. Där har dom dessutom 200 rabatt till och med imorn om man blir medlem. Dom hade även Didrikson i större storlekar.

Overallen storl 130 var riktigt väl tilltagen till min 7-åring, men med alla vintrar då overaller blivit urväxta innan säsongen är över i minnet låter jag hen ha lite väl lång overall i år. 

• jannej

Finns ett märke som heter  2117 som har overaller enda upp till 164

• Nr 14

Tack för alla tips!! Då får jag ge mig ut på jakt nu när jag vet att det verkligen finns!!!

Svar på tråden Större vinteroveraller (från strl 122 och uppåt?)