• MLB

    Min hen fick en ologisk present

    Min hen fick en felaktig present, och nu vill butiken inte ta tillbaka den bara for att det gatt 3 veckor. Jag vill inte att hen ska leka med den, vem bestammer hur lange man far lamna tillbaka saker? Jag vill ha en andring.

    Notera att traden ar i sandladan.

  • Svar på tråden Min hen fick en ologisk present
  • amela

    Vad jag vet så är det affären som har rätten att bestämma om kunden har rätt till öppet köp och i så fall hur länge.

  • MLB
    amela skrev 2013-09-28 22:42:28 följande:
    Vad jag vet så är det affären som har rätten att bestämma om kunden har rätt till öppet köp och i så fall hur länge.
    Sa hur far jag affaren att andra sig?
  • MLB
    LängtansBlåaBlomma skrev 2013-09-28 22:44:19 följande:
    Vad är syftet med frågan?! Det var ett skämt eller vad menar du med att du la det i sandlådan?
    Sandladan ar till for att leka. Istallet for att starta en anonym trad nagon annanstans och ha folk som strider om ifall det ar lordagstraden eller inte startar jag den har direkt.

    Jag vill inte att hen ska leka med den.
  • Grande Rock

    genom att sluta benämna din vad det nu är för något som en hen


    The Devil Stole the Beat from the Lord
  • MLB
    Grande Rock skrev 2013-09-28 22:48:51 följande:
    genom att sluta benämna din vad det nu är för något som en hen
    Men det ar en opassande leksak!
  • Flyktingbebis

    Ge fan i att använda hittepå-ordet "hen" så blir det nog bra ska du se .....

  • amela
    MLB skrev 2013-09-28 22:46:54 följande:
    Sa hur far jag affaren att andra sig?

    Försök att prata med affären, "tjatar" man tillräckligt länge kan man få de flesta att ändra sig :)
    Men annars så säger konsumentverket

    Men affären behöver tyvärr inte gå med på det: 
    "När en konsument handlar i en affär har han eller hon ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om man däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har man 14 dagars ångerrätt när man handlar inom Sverige."
    http://www.konsumentverket.se/foretagare/Handel-pa-distans/Angerratt/
  • MLB
    Flyktingbebis skrev 2013-09-28 22:56:56 följande:
    Ge fan i att använda hittepå-ordet "hen" så blir det nog bra ska du se .....
    Okej. Hon fick en olamplig present.
  • MLB
    amela skrev 2013-09-28 23:00:35 följande:

    Försök att prata med affären, "tjatar" man tillräckligt länge kan man få de flesta att ändra sig :)
    Men annars så säger konsumentverket

    Men affären behöver tyvärr inte gå med på det: 
    "När en konsument handlar i en affär har han eller hon ingen rätt enligt lag att ångra köpet. Om man däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har man 14 dagars ångerrätt när man handlar inom Sverige."
    www.konsumentverket.se/foretagare/Handel-pa-d.../
    Men dom tar inte tillbaka den! Dessutom korde dom ut mig.
Svar på tråden Min hen fick en ologisk present