• Anonym (Livet leker)

Jag går på A-kassa & jobbar svart, fråga vad du vill!

Som sagt drar in fullpott på A-kassan/försäkringskassan, samt bostadsbidrag. Och jobbar svart heltid. Gör väl i runda slängar 30-40 lax i månaden, rakt ner i fickan. Gjort detta i minst 15 år, därav jag har råd och köra en sprillans ny Hummer H3 V8 kompressor. Samt stort hus i stan och hästgård på landet.
    Ironiskt nog så vann jag en stor summa pengar på v75 i fjol när jag satsade hela A-kasse bidraget en lördag, närmare miljonen. Trodde fan inte det var sant.

Puss / Skattefria tjejen

• Svar på tråden Jag går på A-kassa & jobbar svart, fråga vad du vill!
  • jannej

Gratulerar till din goda ekonomi och önskar dig fortsatt välgång, GRATTIS

• LunaLunatic

Vad kul för dig, förstår att du är stolt. 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • Anonym (KjellSortering)

Skulle du inte kunna utöka inkomsterna och gå på soc också? Gäller bara att dölja a-kassan för dom. Men det går väl med fler bankkonton? Men de kanske ser att du äger dyra bilar?

• Anonym (Livet leker)
    jannej skrev 2013-09-29 13:32:11 följande:
    Gratulerar till din goda ekonomi och önskar dig fortsatt välgång, GRATTIS
    Tack! Ha en bra dag
  • Anonym (...)

Du verkar vara en riktig idiot som utnyttjar samhället när det finns människor som behöver hjälp mer än dig. Hoppas karman gör sitt. 

• Anonym (Livet leker)
    beccagranen skrev 2013-09-29 13:42:32 följande:
    Sprillans ny hummer? De tillverkas inte längre ;)
    Jodå! finns lite olika modeller H1, H2, H3 etc, kanske Hummer 1 som inte tillverkas längre, det är den äldre modellen.
  • SpanskaFlugan

Om du har så mycket pengar till övers kanske det är dags att operera bort den långa ludna svansen också?

• Anonym (Livet leker)
    LunaLunatic skrev 2013-09-29 13:33:21 följande:
    Vad kul för dig, förstår att du är stolt. 
    Tack! När jag tittar i mitt kassaskåp så blir jag stolt. Inte alla som vet hur man gör pengar och slippa skatta bort skiten. Har lagt en stor del i aktier, fonder, investeringar och dyligt, allt för och säkra ett lyxliv som pensionär i ett soligt och varmt land med gott vin och unga män. Trevlig kväll
  • Anonym (Livet leker)
    SpanskaFlugan skrev 2013-09-29 14:47:14 följande:
    Om du har så mycket pengar till övers kanske det är dags att operera bort den långa ludna svansen också?
    Ludna svansen?
  • Anonym (Livet leker)
    Anonym (...) skrev 2013-09-29 14:45:23 följande:
    Du verkar vara en riktig idiot som utnyttjar samhället när det finns människor som behöver hjälp mer än dig. Hoppas karman gör sitt. 
    Oj vad arg du var då. Skiter fullständigt i andra, du kan ju sälja din LCD tv och skänka pengarna till nån fattig i tredje världen, eller varför inte skicka din mobil med UPS till Somalia. De har inget och du har så mycket.

Nej i denna hårda värld får alla ta hand om sitt eget, förstår du. Det är en kall, skoningslös, girig och orättvis värld vi alla lever i.

• Anonym (Livet leker)
    The past is now skrev 2013-09-29 14:59:29 följande:

*gäsp*...kan du inte ljuga bättre? *letar vidare*

Det låter för bra för och va sant? Tack, är rätt nöjd också.
  • Anonym (...)
    Anonym (Livet leker) skrev 2013-09-29 15:07:31 följande:
    Oj vad arg du var då. Skiter fullständigt i andra, du kan ju sälja din LCD tv och skänka pengarna till nån fattig i tredje världen, eller varför inte skicka din mobil med UPS till Somalia. De har inget och du har så mycket.

Nej i denna hårda värld får alla ta hand om sitt eget, förstår du. Det är en kall, skoningslös, girig och orättvis värld vi alla lever i.

Egoism gynnar bara en själv. Om du har ett sånt fantastiskt liv finns det många familjer i Sverige som behöver bostadsbidrag mer än dig. Dessutom trollar du eller har utländska konton. 

Kan ju säga tt jag är en a dem som blir nekad stöd trots att vi behöver det, eftersom det inte "finns tillräckligt med resurser". = man får kämpa själv, vilket går. Dessutom finns det inget vettigt svartjobb som ger så mycket pengar.  
  • En glad tjej

Hur kan du ha gått på a-kassa i 15 år? Man blir väl utförsäkrad till slut och ersättningen sjunker väl efter ett tag? Du har väl krav på dig att söka jobb?

Svar på tråden Jag går på A-kassa & jobbar svart, fråga vad du vill!